سازمان ملل: بیش از ۹ میلیون افغان به کمک‌های بشری نیاز دارند

هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل برای افغانستان گفته است که در سال جاری (۲۰۱۷) بیشتر از ۹ میلیون افغان نیازمند کمک‌های بشر دوستانه می‌باشند.

blank

مارک باودن، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل در گفتگو با رویترز بیان داشته که ۹٫۳ میلیون افغان در سال ۲۰۱۷ به کمک‌های بشری نیاز دارند واین افراد با افزایش خشونت و وضعیت بد اقتصادی روبرو می‌باشند.

او گفته احتمال می‌رود که صد‌ها خانواده مهاجر افغان در سال جاری از کشورهای دیگر به افغانستان عودت کنند که آنها نیز به کمک‌های بشری نیاز دارند.

مارک باودن علاوه کرده‌است که نیاز افغان‌ها به کمک‌های بشری در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال‌های گذشته ۱۳ در صد افزایش یافته است که یکی از علت‌های آن افزایش بیجاشدگان داخلی می‌باشد.

هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل برای افغانستان گفته است که جنگ و درگیری در بعضی از ولایت‌های این کشور روزانه به طور اوسط  ۱۵۰۰ خانواده را بیجا می‌کند.

آقای باودن گفته که قرار است برنامه واکنش بشر دوستانه در هفته آینده برای در خواست کمک به خانواده‌های افغان برگزار شود و این سازمان خواهان کمک ۵۵۰ میلیون دالر برای ۵.۷ میلیون خانواده فقیر در افغانستان خواهد شد.

به گفته باودن گمانه‌زنی‌ها براین بود که پس از خروج نیروهای امریکایی در سال ۲۰۱۴ اقتصاد افغانستان رشد کند اما جنگ و ناامنی باعث کندی روند رشد تولیدات داخلی این کشور شده است.

در حال حاضر صدها خانواده در ولایت‌های مختلف افغانستان نیازمند به کمک‌های فوری بشر دوستان هستند.

او گفته است که دولت افغانستان تاکنون  نتوانسته است که زمینه کار را برای مردم در سراسر این کشور فراهم کند که این ضربه بزرگ بر رشد اقتصادی افغانستان می‌باشد.

مطالب مرتبط