طالبان از یک مدرسه مذهبی در قندوز سربازگیری می‌کنند

کودکان و نوجوانان در یک مدرسه‌ای مذهبی تحت سرپرستی معلم شیر یک فرمانده طالبان در ولسوالی چهار دره ولایت قندوز آموزش تروریستی می‌بینند و از آنها به عنوان عامل کشتار نیروهای امنیتی و کارمندان دولتی استفاده می‌شوند.

blank

بر بنیاد گزارشی که سلام وطندار منتشر کرده است به نقل از کودکانی که از این مدرسه مذهبی فرار کرده اند گفته شده که کودکان زیادی در مدرسه مذهبی تحت سرپرستی معلم شیر  در ولسوالی چهاردره قندوز آموزش تروریستی و انتحاری را سپری می‌کنند.

به گفته این کودکان طالبان در بدل کشتن افراد نظامی و کارمندان دولتی ۲ هزار افغانی و در بدل هدف قرار دادن آنها ۵۰۰ افغانی برایشان می‌داده‌اند.

باشندگان ولایت قندوز نیز تایید کرده اند که کودکان در مدرسه یاد شده آموزش تروریستی را سپری می‌کنند.

هجرت الله اکبری سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت قندوز نیز ضمن تایید این خبر گفته است که در مدرسه طالبان در ولسوالی چهاردره به کودکان ماین گذاری و اعمال تروریستی آموزش داده می‌شود و ۴۰ درصد از نیروهای نظامی طالبان را در تابستان امسال برای تصرف شهر قندوز کودکانی تشکیل می‌داده اند که در مدارس طالبان آموزش می‌بینند.

گفته می‌شود این کودکان به طور عادی در شهر و رفت و آمد می‌کنند و پس از حملات مسلحانه‌ی شان در این مدرسه می‌روند.

این درحالی است که نگرانی‌های از سوی سازمان‌های مدافع حقوق بشر و حقوق کودکان مطرح شده که در افغانستان از کودکان به عنوان نیروی نظامی و جنگی استفاده می‌شوند.

طالبان دادن آموزش اعمال تروریستی به کودکان را در مدارس شان در ولایت قندوز رد کرده‌اند.

مطالب مرتبط