سالانه هفت میلیارد  دالر از آدرس مهاجرین به اقتصاد افغانستان کمک می‌شود

سید حسین عالمی وزیر امور مهاجرین کشور امروز در افتتاح مرکز معلوماتی مهاجرین در این وزارت گفت بر بنیاد ارزیابی که انجام شده سالانه مبلغ ۷ میلیارد دالر از آدرس مهاجرین به اقتصاد افغانستان کمک می‌شود.

blank

وزیر امور مهاجرین در مورد مرکز معلوماتی مهاجرین گفت که این مرکز به یک ریاست مستقل در چارچوب وزارت امور مهاجرین فعالیت خواهد کرد و به کمک  امریکا و سازمان مهاجرت جهانی (IOM) سیستم آن عیار شده است.

وزیر امور مهاجرین گفت که در سال جاری در حدود یک میلیون مهاجرکشور به وطن برگشته اند که بیشتر آن از کشور های همسایه پاکستان و ایران عودت کرده اند.

او گفت که اکنون آمار مهاجرین کشور از شش میلیون کمتر شده است.

سید حسین عالمی گفت تحقیقی که از سوی وزارت مهاجرین انجام شده سالانه از آدرس مهاجرین کشور مبلغ ۷ میلیاد دالر به اقتصاد کشور کمک می‌شود که از این مبلغ بر بنیاد ارزیابی بانک جهانی ۳۰۰ میلیارد آن مربوط حواله‌های پولی است که مهاجرین  از کشور های خارجی به خانوده‌های شان ارسال می‌کنند .

وزیر امور مهاجرین گفت که گزارش این تحقیق را به کمیسیون اقتصادی شورای وزیر ارائه کرده و کمیته‌ی خاص در مورد تاثیرگزاری اقتصادی مهاجران تشکیل شده است که از نتایج بررسی های این کمیته در برنامه‌های دولت برای مهاجرین و توسعه کشور استفاده می‌شود.

سید حسین عالمی وزیر مهاجرین توضیح داد که تلاش دولت بر این است که هزینه حواله را که اکنون ۵ درصد می‌باشد به ۳ درصد کاهش دهد و پول‌های مهاجرین که از طریق حواله ارسال نمی‌شود از این طریق ارسال گردد.

مطالب مرتبط