پاکستان خواستار پایان دادن به اتهامات از سوی افغانستان شد

رییس ستاد ارتش پاکستان در دومین گفتگوی تلفونی که با محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور داشته گفته افغانستان به اتهامات علیه این کشور پایان دهد.

blank

جنرال قمر جاوید باجوا، رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان در تماس تلفنی که شب کذشته با رییس جمهور کشور داشته با اشاره به حملات تروریستی متعدد هفته‌ی گذشته در کابل و قندهار که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت از آقای غنی خواسته است که به اتهامات علیه این کشور پایان دهد.

در خبرنامه‌ای که روابط عمومی ارتش پاکستان به نشر رسانده آمده است که جنرال قمر جاوید باجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان خواستار پایان دادن اتهامات علیه این کشور از سوی افغانستان شده و گفته که اتهام‌زنی میان دو کشور  فرصت مداخلات را برای دشمنان افغانستان و پاکستان فراهم می‌کند.

رییس ستاد ارتش پاکستان همچنان از رییس جمهور کشور خواسته تا ساز وکار قوی را برای جلوگیری از نفوس تروریستان و کنترول مرزهای مشترک دو کشور ایجاد کند.

او ضمن ابراز تاسف برای قربانیان حملات اخیر انتحاری در کابل و قندهار گفته است که پاکستان برای مبارزه با گروه‌های تروریستی همکاری‌های جدی را به افغانستان انجام می‎‌دهد.

حمله‌ی انتحاری هفته گذشته در کابل که در مقابل دروازه‌الحاقیه پارلمان در جاده دار الامان انجام شد ۳۸ نفر که بیشتر آن غیرنظامیان بودند جان باختند و ۸۶ نفر دیگر زخمی شدند.

همچنان در دو انفجاری که در مهمانخانه والی قندهار صورت گرفت که در اثر آن  ۱۲ نفر به شمول پنج دیپلمات امارات متحده عربی کشته و بیش از ۱۸ نفر دیگر از جمله والی این ولایت و سفیر امارات متحده عربی در افغانستان زخمی شدند.

پس از این حملات تروریستی، فرمانده پولیس قندهار گفت که حادثه تروریستی در قندهار در پاکستان سازمان دهی شده است.

همچنان یک روز بعد تظاهراتی با اشتراک ده‌ها نفر در کابل برگزار شد و تظاهرکنندگان این حملات را محکوم کردند و گفتند که پاکستان در افغانستان حملات تروریستی را سازمان دهی می‌کنند.

مطالب مرتبط