اشرف غنی: طالبان با بی‌شرمی مسوولیت کشتار غیرنظامیان را می‌گیرند

رییس جمهور محمد اشرف غنی نسبت به حملات انتحاری دیروز در کابل و قندهار و اکنش نشان داده و گفته است طالبان با بی‌شرمی مسوولیت کشتار غیرنظامیان را می‌گیرند و در هیچ جایی کشور در امان نخواهند ماند.

blank

در خبرنامه‌ای که از سوی اداره ریاست جمهوری به نشر رسیده به نقل رییس جمهور غنی گفته شده : «طالبان به دستور دشمنان افغانستان یک‎بار دیگر با انجام حملات انتحاری در یکی از مناطق مزدحم شهر کابل، وحشت آفریدند و تعدادی از هموطنان بی‌گناه ما را به شمول زنان، به خاک و خون کشاندند».

رییس جمهور همچنان گفته است: طالبان با بی‌شرمی مسوولیت کشتار افراد ملکی را به عهده می‌گیرند به آن افتحار می‌کنند و در هیچ جایی کشور در امان نخواهند ماند.

محمد اشرف غنی ضمن همدردی با قربانیان حملات انتحاری دیروز، از وزارت صحت عامه خواسته است که در زمینه تداوی مجروحان از تمامی امکانات استفاده کند.

افغانستان دیروز شاهد چندین حمله انتحاری مرگبار در کابل، قندهار و هلمند بود که در دو حمله انتحاری در کابل ۳۰ تن کشته و ۷۳ نفر دیگر زخمی شدند.

طالبان مسوولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفتند و گفتند که هدف این حمله کارمندان ریاست ۵ امنیت ملی بوده است.

در حمله انتحاری قندهار که شام روز گذشته در مهمانخانه والی قندهار انجام شد ۱۱ نفر کشته و ۳۰ نفر به شمول والی قندهار و سفیر امارات متحده عربی در افغانستان زخمی شدند.

مطالب مرتبط