پیکر هاشمی رفسنجانی در تهران  به خاک سپرده شد

پیکر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس جمهور پیشین ایران با تشیع با شکوه در تهران به خاک سپرده شد.

blankخبرگزاری ایرانی« مهر»، گزارش داده که پیکرهاشمی رفسنجانی صبح امروز حوالی ساعت هفت و نیم صبح به وقت آن کشور در دانشگاه تهران برده شده در آنجا آیت الله خامنه‌ای رهبر مذهبی ایران برای ادای نماز جنازه او حاضر شده است.

بعد پیکر هاشمی رفسنجانی با تشیع با شکوه در مرقد امام خمینی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران برده شده در آنجا در کنار او به خاک سپرده شده است.

به نقل از این خبرگزاری ، مهدی هاشمی پسر هاشمی رفسنجانی در مراسم تدفین پیکر پدرش ضمن سپاس‌گزاری از حضور گسترده مردم گفته است: «مردم ایران با حضور گسترده و باشکوه وحدت شان را به جهان نمایش دادند».

هاشمی رفسنجانی به روز یکشنبه حوالی ساعت ۶ شام به وقت آن کشور دچار حمله‎ی قلبی شد و پس از انتقال در بیمارستان و  اجرای عملیات جراحی قلب درگذشت.

هاشمی رفسنجانی یکی از بنیاد گذاران نظام ولایت فقیه ایران بود و دو دور ریاست جمهوری، ریاست شورای اسلامی، ریاست تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه‌ی خود داشت و از او به «جعبه سیاه» نظام اسلامی ایران یاد می‎شود.

مرگ او در ایران واکنش گسترده را به دنبال داشت و از سوی حکومت این کشور سه روز غزای عمومی اعلام شد و در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جهانی مطالبی زیادی در مورد کارنامه سیاسی او به نشر رسید.

مطالب مرتبط