ازنخبگان افغانستانی در مشهد تجلیل شد

روز چهار شنبه  ۲۴ قوس سال روان در  شهر مشهد ایران از سه نخبه افغانستانی تقدیر گردید.۱۱۱-۱

به گزارش افق٬ محمد علی زاده بنیان گذار موسسه فن بیان رسا در گفتگویی به افق گفت: تجلیل از نخبه گان  از سوی سه نهاد برگزیده المپیاد٬سخنران حرفه ای دو و کانون دانشجویان تحول خواه تجلیل گردید.

محمد علی زاده افزود٬ تجلیل و قدر دانی از تمامی نخبه گان افغانستان در سرتاسر دنیا باید به یک فرهنگ تبدیل گردد٬ تا این عمل باعث تشویق دیگر جوانان برای کسب افتخارات بزرک و به اهتزار درآوردن پرچم سه رنگ افغانستان در سرتاسر دنیا شوند.

اقای علی زاده می افزاید روز چهارشنبه در یک برنامه در سالن دانشگده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از سه نخبه افغانستانی با حضور مسئولین کنسولگری و مجموعه های فرهنگی تجلیل شد.
در این مراسم از استاد حسین صادقی، قهرمان ووشوی جهان و بازیگر فیلم هالیوود، خانم زهرا حسین زاده، بانوی غزل افغانستان و محمد علیزاده، مدرس دوره های موفقیت و فن بیان تقدیر شد.
خاطر نشان باید کرد اقای ابوطابل مظفری شاعر و یکی از مسولان مجله در دری(خط سوم) که در این مراسم صحبت می کردگفت:  واقعیت این است که افغانستان و ایران دو ملت جدا از هم نیستیم و در واقع یک ملت هستند.

وی افزود : ایران و افغانستان و تاجیکستان هر سه یک ملت با پیشینه مشترک هستند ولی بخاطر برخی مسایل از هم جدا افتاده اند.
استاد مظفری بیان داشت : تقدیر از نخبگان جوان و کسانی که در عرصه فرهنگ تلاش می کنند کار بسیار شایسته ایست، مردم از تقدیر کردن افراد تکراری خسته شده اند و باید کم کم به سوی پیدا کردن نخبگانی باشیم که ناشناخته مانده اند.

در این برنامه گروه هنری مهاجر نیز به اجرای تئاتری طنز پرداختند و مراسم با دادن جوایز و تقدیرنامه های به نخبه گان به پایان رسید.

 

مطالب مرتبط