سازمان ملل طرح آتش بس در سوریه را تصویب کرد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با طرح کانادا و چند کشور دیگر در مورد سوریه از جمله توقف عملیات در شهر حلب موافقت کرد. این قطعنامه شمامل آتش بس در تمام سوریه را شامل می‌شود.

کشور کانادا و چند کشور دیگر از جمله جاپان، کاستاریکا و هلند، عصر جمعه ۱۹ قوس طرحی را به سازمان ملل متحد ارائه کردند و خواستار توقف فوری عملیات در شهر حلب، لغو محاصره شهرها و تضمین ورود کمک‌های انسان دوستانه به مناطق محاصره شده، شدند.

۱۵۴۰۱۴۴۸_۱۸۰۷۱۹۸۹۲۹۵۳۷۴۳۳_۱۱۲۱۶۸۲۴۵۱_n

این قطعنامه با ۱۲۲ رأی موافق و ۱۳ رأی مخالف به تصویب رسید

جنگ در حلب در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است که در نتیجه این شهر استراتژایک به تصرف تقربیا کامل نیروهای دولت این کشور در آمده است.

شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه هفته گذشته نشستی را برای بررسی قطع‌نامه در باره آتش بس یک هفته‌ی در حلب برگزار کرد. چین و روسیه این قطع‌نامه را وتو کردند.

روسیه، چین و ایران از متحدین اصلی بشار در جنگ سوریه شمرده می‌شوند که حملات هوایی و زمینی سنگینی را برای سرکوب داعش و مخالفین اسد سازمان‌دهی کردند، تا جای‌که معادله جنگ در حلب به نفع دولت بشار اسد رقم خورده‌است.

گفته می‌شود این آتش بس به منظور توقف جنگ و از سرگیری کمک‌های بشردوستانه تصویب شده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرده بود که برای توقف درگیری ها در حلب باید جدول زمانی تعیین شود و راه های امنی برای خروج عناصر مسلح از شرق حلب ایجاد شود. در این طرح اشاره ای به خروج عناصر مسلح از شرق حلب اشاره ای نشده است.

 

 

مطالب مرتبط