سرتاج عزیز: افغانستان به اشاره هند بر پاکستان اتهام می‌زند

سرتاج عزیز مشاور امنیتی نخست وزیر پاکستان گفته است افغانستان به اشاره هند اتهام هایی را به پاکستان وارد می‌کند.

۱۴۱۱۱۷۱۵۳۳۴۴_sartaj_aziz_640x360_bbc_nocredit

سرتاج عزیز این گفته ها پس برگشت از کنفرانس قلب آسیا در هند به اسلام آباد، در یک کنفرانس خبری بیان کرده است و نیز گفته است که تنش میان کابل و اسلام آباد زمینه‌ی تحقق صلح در افغانستان را از بین می‌برد.

این گفته‌های سرتاج عزیز در حالی بیان شده است که محمد اشرف غنی در کنفرانس قلب آسیا با شدت از پاکستان انتقاد کرد و گفت؛ باوجودی که افغانستان تلاش کرد که روابط میان دو کشور بهبود یابد اما پاکستان به نیت افغانستان اعتنا نکرد و با حمایت از تروریستان با افغانستان جنگ دارند.

آقای غنی به صراحت در این کنفرانس خبری بیان داشت که پاکستان در زمینه بازسازی افغانستان ۵۰۰ میلیون دالر وعده کرده و این مبلغ را صادقانه برای مبارزه با تروریسم به مصرف برساند.

سال‌هاست که افغانستان از پاکستان انتقاد می‌کند که این کشور از طالبان و گروه‌های تروریست دیگر به هدف تداوم جنگ در افغانستان حمایت می‌کند اما باوجود آن پاکستان میلیون‌ها دالر را از امریکا و کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم در یافت می‌کند.

اخیرا مجس سنای امریکا  ۹۰۰ میلیون دالر کمک دولت این کشور را به پاکستان تایید کرده که ۴۵۰  میلیون آن به مبارزه با تروریستم اختصاص دارد.

مطالب مرتبط