یازده ماین گذار در بخش‌های مختلفی از ولایات افغانستان کشته شدند

وزارت امور داخله از کشته شدن دست کم یازده شورشی  ماین گذار در شماری از ولایات کشور خبر داد.

به گزارش افق وزارت امور داخله امروز ( چهار شنبه 17 ثور) با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرده است که هفت شورشی ماین گذار در نتیجه‌ی درگیری  بانیروهای امنیتی کشته شدند.

دو تروریست ماین گذار دیگر در نتیجه انفجار ماین دست سازشان در ولایت غزنی کشته شدند
دو تروریست ماین گذار دیگر در نتیجه انفجار ماین دست سازشان در ولایت غزنی کشته شدند

وزارت داخله گفته است که این گروه هفت نفری از ماین گذاران زمانی که قصد کارگذاری ماین در مسیر راه ولسوالی سنگین را داشتند با نیروهای امنیتی درگیر شده و از پای در آمدند.

از نزد این ماین گذاران پنج حلقه ماین به دست آمده است.

در خبرنامه وزارت داخله همچنان گفته شده که در یک رویداد دیگر دو تروریست ماین گذار زمانی که قصد داشتند یک ماین را در منطقه شاخ الکوزی ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند جاسازی کنند، در اثر انفجار ماین جاسازی شده خودشان کشته شدند.

در این خبرنامه گفته شده که دو تروریست ماین گذار دیگر در نتیجه انفجار ماین دست سازشان در ولایت غزنی کشته شدند.

این دو ماین گذار روز گذشته در حال کارگذاری ماین در منطقه اسپندی از مربوطات شهر غزنی بودند که در نتیجه انفجار میان خودشان کشته شدند.

وزارت داخله افغانستان در یک خبرنامه دیگر گفته است که یک تروریست ماین گذار شام روز گذشته قصد کارگذاری ماین در مسیر راه ولسوالی سید آباد ولایت میدان وردک را داشت که از سوی پولیس نظم عامه بازداشت شد.

از سوی دیگر پولیس ولایت هرات یک موتر سایکل مملو از مواد انفجاری که تروریستان قصد انفجار آن در منطقه دشت نیزان ولسوالی پشتون زرغون را داشتند را کشف و خنثی کردند.

در پیوند با این رویداد دو نفر بازداشت شده و تحقیقات از آنان جریان دارد.

وزارت داخله گفته که شورشیان در این اواخر کاملآ توان مبارزه رو در رو با نیروهای امنیتی کشور را از دست داده اند و به همین دلیل از ماین های کنار جاده و حملات انتحاری استفاده می کنند.

ماین گذاری کنار جاده‌ی یکی از پر تلفات ترین مدل ترور در افغانستان است که بیش از هرچیزی  دیگری از افراد ملکی قربانی گرفته است.

مطالب مرتبط