نی: اظهارات رییس جمهور توهین به کارمندان رسانه ها است

نی دیدبان رسانه های آزاد افغانستان اعلام کرده است که اظهارات اخیر محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان مبنی بر باد دادن تلویزیون، توهین به رسانه ها و کارمندان شان است.

این نهاد، از ریاست جمهوری خواسته است در قبال این اظهارات خود، از رسانه های افغانستان عذر خواهی کند.

images-1

رئیس جمهور، روز گذشته در یک نشست رسمی با افسران و سربازان ارتش، گفت:« تلویزیون ها را یک طرف بگذارید، بمانید که از آن ها بادبرآید، از شما بمب می برآید.»

نی اظهار داشته که « از یک رئیس جمهور تکنوکرات و تحصیل یافته توقع نمی رفت تا با اظهارات این چنینی به رسانه ها و در کل به آزادی بیان در این کشور اهانت کند».

نی گفته است که رسانه های افغانستان مانند سربازان اردوی ملی، در سنگر داغ مبارزه با تروریزم می جنگند و در این راستا قربانی های زیادی را در یک و نیم دهۀ گذشته متحمل شده اند.

این نهاد، نادیده گرفتن قربانی های کارکنان تلویزیون ها و رسانه های افغانستان از سوی حکومت به ویژه از سوی رئیس جمهور مایۀ تأسف است.

نی همچنان گفته است که رسانه ها و خبرنگاران افغانستان نیز از نیروهای ارتش و نیرو های امنیتی کشور حمایت نموده اند، سربازان را محافظان کشور می دانند، اما رئیس جمهور هم باید بداند که این رسانه های افغانستان است که صدا و تصویر مردم افغانستان را انعکاس داده و یگانه دست آورد کشور در یک و نیم دهۀ گذشته، فعالیت رسانه یی و آزادی بیان می باشد.

مطالب مرتبط