بنیادمسعود: لقب قهرمان ملی تنها برای احمدشاه مسعود است

بنیاد احمد شاه مسعود، با نشر اعلامیه ای اعلام کرده است که لقب قهرمان ملی تنها برای احمدشاه مسعود، وزیر دفاع پیشین افغانستان است که از مجرای قانونی تفویض شده است.

این بنیاد اعلام کرده است که رهبران حکومت نباید این لقب را برای دیگر شخصیت های کشور استفاده کنند.

۱۵۱۸۱۵۱۱_۹۲۵۱۷۲۱۶۰۹۴۹۶۱۱_۷۱۷۸۷۹۲۸۸۷۷۰۸۸۵۶۹۹۷_n

اخیرا محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در مراسم گشایش خط آهن بین ترکمنستان ـ افغانستان، از شاه امان الله خان غازی به عنوان قهرمان ملی یاد کرد.

این سخنرانی او با واکنش های گسترده ای در شبکه های اجتماعی نیز روبرو شده است.

بنیاد مسعود در اعلامیه اش تاکید کرده است که تمامی شخصیت های ملی افغانستان قابل ارج گذاری اند ولی لقب قهرمان ملی تنها برای احمد شاه مسعود به فرمان رییس جمهور، تصویب لویه جرگه و نیز پارلمان افغانستان اختصاص داده شده است.

این بنیاد اعلام کرده است که اقدام اخیر رییس جمهور غنی خلاف روحیه ملی و مغایر با فیصله لویه جرگه قانون اساسی و نیز قوانین کشور است.

در این بیانیه گفته شده است که نقش محوری و قهرمانانۀ احمد شاه مسعود در جهاد و مقاومت افغانستان در مقابل قشون سرخ شوروی و تروریزم بین المللی و در دفاع از خاک، مردم و عزت کشور، شخصیت ایشان را منحیث ناجی افغانستان در قلب مردمان این سرزمین بحیث قهرمان ملی تثبیت نمود.

بنیاد مسعود از رهبری حکومت وحدت ملی خواسته تا درک کند که در این وضعیت بسیار، افغانستان به همگرائی، همصدائی، همدیگرپذیری و وحدت ملی نیازمندی شدید دارد و همچنان این موضوع را اصلاح کند.

مطالب مرتبط