قوماندان امنیه غزنی: جنگ تروریستان، جنگ تریاک است

جنرال امرخیل فرمانده‌ امنیه‌ی نیروهای امنیتی ولایت غزنی می‌گوید که جنگ گروه‌های تروریستی در هلمند و دیگر بخش‌های افغانستان، جنگ تریاک و هیروین است و ادعاهای جهاد و وطن پرستی یک شعار است.

۱۵۲۱۸۵۱۲_۵۷۴۷۳۶۹۹۹۳۹۸۶۹۰_۴۵۳۳۵۶۱۵۷_n

جنرال امین الله امرخیل فرمانده‌ی نیروهای پولیس غزنی امروز سه شنبه در کنفرانس خبری گفت که جنگ گروه‌های تروریستی در خیلی از نقاط افغانستان روی مواد مخدر است و نیروهای مبارزه با مواد مخدر غزنی موفق شده اند یک محموله‌ی بزرگ مواد مخدر را در ساحه‌ی تحت نفوذ طالبان کشف و ضبط کند.

بنا برگفته‌های آقای امرخیل این محموله تقریبا ۳۷۵ کیلوگرام نوع تریاک است و در ساحه رحیم خیل از مربوطات ولسوالی اندر این ولایت پس از درگیری با قاچاق بران به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

آقای امرخیل تصریح می‌کند که در این درگیری یک تن از قاچاق‌بران کشته شده است و یک موتر نوع تونیس مربوط  قاچاق بران در اختیار سربازان پولیس قرار گرفته است.

به باور آقای امرخیل تولید و کشت و قاچاق مواد مخدر در غزنی نظر به سایر ولایت کم‌رنگ است، اما قاچاق‌بران تلاش دارند تا از مسیر ولایت غزنی مواد مخدر را به مرزهای پاکستان منتقل سازند.

این محموله هنگام انتقال از ولایت هلمند به سوی ولسوالی گیروی غزنی، توسط نیروهای امنیتی کشف و ضبط شده است.

فرمانده‌ی امنیه ولایت غزنی همچنان می‌گوید که برای محو اعتیاد در غزنی باید یک کمیته‌ی مشترک از نهادهای مربوطه تشکیل شود تا با این پدیده به صورت جدی مبارزه شود.

افغانستان همواره در موارد مثل تولید، کشت و قاچاق مواد مخدر در صدر کشورهای جهان قرار دارد و کارشناسان و آگاهان بارها گفته اند که تروریستان از این مجرا تمویل و تجهیز می‌شوند.

مطالب مرتبط