پارلمان به حکومت: باقی ماندن وزیران رد شده درکابینه خلاف قانون است

مجلس نمایندگان امروز از ریاست جمهوری خواست که به جای وزیران سلب صلاحیت شده،وزیران جدید را معرفی کند و ادامه کار این وزیران را خلاف قانون اعلام کرد.

۱۶۰۳۰۶۱۱۴۳۰۵_afghanistan_parliament_640x360_arg_nocredit

در بیانیه‌ای ترتیب شده از سوی نمایندگان که توسط عبدالقیوم سجادی  خوانده شد مطرح گردید :«ادامه کار وزیران سلب صلاحیت شده در عین وزارت خانه‌ها خلاف قانون بوده و ولسی جرگه با درک مکلفیت‌هایی قانونی و بادرک مصالح،هرنوع تقابل میان نهاد مجریه و قانون‌گذاری را برای نظام سیاسی و ملت زیانبار دانسته و برای تقویت و همکاری سازنده میان این دو نهاد،اعلام آمادگی می‌کند. رییس جمهور نیز باید زمنیه‌ی این همکاری را فراهم سازد».

اما رمضان بشر دوست عضو منتقد مجلس،اعتراض کرد و گفت که نمایندگان مطابق به قانون و استفاده از صلاحیت‌های شان می‌توانند موضوع سلب صلاحیت رییس جمهور و رییس اجراییه را مطرح کنند.

این درحالی است که ریاست جمهوری پیش از این گفته بود که استیضاح وزیران مطابق فقره سوم ماده ۹۲ قانون اساسی صورت نگرفته و از دادگاه عالی خواسته بود که در این مورد وضاحت دهد.

همچنان ریاست جمهوری گفته بود که تا ارایه نظر دادگاه عالی، وزیران می‌توانند سر وظایف شان حاضر شوند. اما مجلس نمایندگان در مقابل واکنش داد که اگر حکومت به رای پارلمان اعتنا نکند بودجه سال آینده را تایید نمی‌کند.

مطالب مرتبط