افغانستان خواستار عضویت در شورای حقوق بشر ملل متحد شد

معاون دوم ریاست جمهوری، امروز در در کنفرانس منطقه‌ی «حقوق بشر و اهداف توسعه‌ی پایدار» اعلام کرده است که تطبیق مسایل حقوق بشری از مکلفیت‌های حکومت افغانستان است و برای دسترسی بهتر به این هدف، افغانستان کاندیدای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد است.

دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی گفته است که آقای دانش در این کنفرانس بر آگاهی دهی نهادهای حکومتی در مورد اهداف توسعه پایدار تاکید کرده و خواستار همکاری‌های بیشتر جامعه‌ی جهانی در این مورد شده است.

۱۵۲۴۱۷۶۶_۶۱۹۰۶۷۹۷۴۹۶۳۹۹۶_۶۶۸۵۷۰۴۴۳۵۳۸۳۶۳۰۹۹۱_n

آقای دانش تصریح کرده است:« با توجه به تعهدات و مکلفیت های افغانستان در مورد حقوق بشر و اهداف توسعه پایدار، می بایست که این امر از طریق آگاهی دهی عامه به یک برنامه ملی تبدیل شده و از طریق  برنامه ریزی‌های دقیق در ‌متن استراتیژی‌های ادارات ذی ربط، دارای بودجه معین گردد.»

به باور معاون دوم ریاست جمهوری دلایل اصلی عدم موفقیت اهداف توسعه‌ی پایدار، ناامنی و فقر است و با عزم و اراده عمومی می‌شود با این مشکل مقابله کرد.

آقای دانش اندیشه حقوق بشری را یکی از جهان شمول ترین اندیشه‌های بشری دانست و تاکید کرد که  توسعه‌ی پایدار، شکل مدرن تری از حقوق بشر است.

معاون دوم ریاست جمهوری همچنان گفته است که توسعه‌ی پایدار به دنبال توسعه و توانمند سازی نسل فعلی بشر است، بدون اینکه حقوق نسل‌های بعدی را به خطر اندازد.

آقای دانش در قسمت از سخنانش گفته است که با توجه به مشکلات موجود در افغانستان دست آوردهای ارزشمندی در زمینه‌ی حقوق بشری به دست آمده است و حفظ توسعه‌ی آن مسوولیت دولت و مردم افغانستان است.

در این کنفرانس دو روزه تعدادی از اعضای کابینه، وکلای شورای ملی، نمایندگان کشورهای خارجی و شخصیت‌های دیگر نیز حضور داشتند.

مطالب مرتبط