قلیان خانه‌های کابل به دستور رییس‌جمهور مسدود می‌شوند

مقامات امنیتی شهر کابل می گویندکه براساس دستور ریاست جمهوری قلیان خانه های شهر کابل مسدود می شوند.

صبح امروز شنبه، ماموران حوزه دهم امنیتی شهر کابل به سراغ قلیان خانه های شهر نو یکی از مراکز نسبتا شلوغ شهر کابل رفته و شماری از رستورانت ها و قلیان خانه های این شهر را مسدود کردند.

آمر حوزه دهم امنیتی شهر کابل به خبرگزاری افق گفت که آنان براساس فرمان رییس جمهوری دست به این اقدام زده اند و تمامی قلیان خانه های مربوط به حوزه دهم را مسدود می کنند.

۱۵۲۲۶۵۱۷_۱۳۵۹۵۸۶۰۸۴۰۷۵۰۲۰_۱۳۸۷۴۲۴۵۴۰_n-1

به گفته او، ریاست جمهوری سه ماه پیش به مسوولان امنیتی هدایت داده بود تا در این زمینه اقدام کنند و آنان به تمامی رستورانت های این منطقه اخطاریه مکتوب فرستاده است.

کابل یکی از شهرهایی است که در هر گوشه و کنار آن ده ها رستورانت و هتل وجود دارد که به مشتریان شان قلیان نیز عرضه می کنند.

با این حال برخی از صاحبان رستورانت ها و قلیان خانه های کابل می گویند که زور نیروهای امنیتی به کسانی می رسد که توانایی باج دادن به آنان را ندارند.

ضیا که صاحب رستورانتی به نام گندمک در شهرنو کابل است به خبرگزاری افق گفت که هم اکنون رستورانت هایی از سوی پولیس مسدود می شوند یا اجازه عرضه قلیان به مشتریان شان را ندارند که توانایی هماهنگی با پولیس را ندارند.

به گفته او به طور نمونه رستورانتی به نام کابل کوزین در شهر نو، از سوی شماری از زورمندان ایجاد شده که هم قلیان و هم  مشروب به مشتریانش عرضه می کند اما از سوی پولیس محافظت می شود.

او خواستار تطبیق قانون بالای تمامی رستورانت های شهر کابل شد.

با این حال شماری از مشتریان قلیان خانه های شهرنو به خبرنگار خبرگزاری افق گفتند که این اقدامات پولیس بیشتر موقتی و برای گرفتن باج از صاحبان رستورانت ها است و پس از مدتی تمامی این رستورانت ها کارشان را از سر می گیرند.

به گفته آنان در سال های گذشته نیز بارها رستورانت های شهر کابل که قلیان به مشتریان شان عرضه می کردند برای مدت محدودی مسدود شدند اما  دوباره به کارشان ادامه دادند.

 

مطالب مرتبط