آتش سوزی در اسراییل؛ هزاران نفر خانه های شان را ترک کرده اند

همزمان با گسترش آتش سوزی ها در شهر حیفا، سومین شهر بزرگ اسراییل، هزاران تن از باشندگان این شهر خانه های شان را ترک کرده اند.

مقامات اسراییلی گفته اند که باد شدید شعله های آتش را در بخش های مسکونی این شهر ۲۵۰ هزار نفری رسانیده است و مدارس، دانشگاه ها و نیز مراکز عمومی تخلیه شده اند.

این مقام ها گفته اند که احتمال دارد آتش سوزی گسترش یافته و بخش هایی از شهر بیت المقدس را نیز تهدید می کند.

همزمان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، هشدار داده است که اگر آتش‌سوزی‌های گسترده در شمال این کشور عمدی بوده باشد، «عملیات تروریستی» قلمداد خواهد شد.

_۹۲۶۴۶۷۶۳_a263aea7-c83f-4083-8c2d-d429271facf9

یک مقام امنیتی دیگر اسراییلی نیز گفته است که این آتش‌سوزی‌ها مشکوک هستند و اشاره کرده که ممکن است انگیزه‌های سیاسی در ایجاد آن نقش داشته باشد.

نفتالی بنت، رهبر یکی از احزاب راستگرای مذهبی اسرائیل، در صفحه توییتر خود به زبان عبری نوشته است:« تنها کسانی که کشور به آنها تعلق ندارند، توانایی سوزاندن آن را دارند.»

امدادگران اسراییلی از مناطق مختلف اسرائیل از روز سه‌شنبه در حال مقابله با این آتش‌سوزی هستند و هواشناسان هشدار داده‌اند که به دلیل هوای خشک و باد شدید آتش‌سوزی ممکن است تا اوایل هفته آینده ادامه پیدا کند.

چهار فلسطینی در ارتباط با یک آتش‌سوزی در نزدیکی بیت‌المقدس دستگیر شده‌اند و قرار است به ظن سهل‌انگاری در شروع یک آتش‌بازی محاکمه شوند.

مطالب مرتبط