آراء 525 محل رای دهی که باعث بیشترین شکایت انتخاباتی شده بود باطل اعلام شد

کمیسیون شکایات انتخاباتی  بعد از بررسی شکایت کاندیداها، بر باطل بودن 230 هزار رای حاصل شده از 525 محل رای دهی مهرتایید گذاشت

به گزاش افق، کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی، روز چهارشنبه جلسه‌ی  در مورد این آرا باحضور نمايندگان نامزدان رياست جمهورى برگزار کرد و اعلام نمود که نتیجه‌ی بررسی این کمیسیون را تا ساعت 7 شام با مردم شریک نماید.

هرچند هیچ یک از دو کمیسیون در یک برنامه رسمی چیزی اعلام نکرده ولی عبدالستار سعادت رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی در صفحه‌ی فیسبوک خود اعلام کرده است ارا 525 مرکز باطل اعلام شده است.

در نشستی که صبح چهارشنبه از سوى کميسيون شکايات با شرکت اعضاى نهادهاى جامعۀ مدنى، حقوق بشر، ناظران انتخاباتى و رسانه ها برگزار شد؛ نمايندگان نامزدان، اسناد و دلايل خود را در رابطه به اينکه چرا آراى اين محلات از سوى کميسيون مستقل انتخابات باطل اعلام شده، ارايه نمودند.

عبدالستار سعادت رييس کميسيون مستقل شکايات انتخاباتى  روز گذشته گفت بود که اين جلسه، مختص به بررسى و رسيدگى به ٥٢٥ محل راي‌دهى است و شامل بيش از ٢٣٠ هزار راى ميشود، که از سوى کميسيون مستقل انتخابات باطل اعلام گرديده  است.

وى افزود که از جملۀ اين شکايات، ٩ شکايت از سوى نامزدان بر کميسيون انتخابات صورت گرفته که امروز با حضور نمايندگان نامزدان، به آن رسيدگى ميشود.

سعادت علاوه کرد: “نامزدان ميتوانند دلايل و اسناد خود را در مورد باطل شدن اين محلات ارايه نمايند، که به آن به شکل علنى رسيدگى ميگردد.”

وى گفت که ١٢١ شکايت در مورد نتايج ابتدايى؛ از سوى چهار نامزد رياست جمهورى درج گرديده است.

نادر محسنی طی تماس تلفنی با خبرگزاری افق این مساله تایید کرده و گفته بود که چون ستادهای شکایت کننده نتوانستند دفاع مستند و محکمی از شکایت شان ارایه بدهند کمیسیون شکایات انتخاباتی فیصله کمیسیون مستقل انتخابات را تایید کرد.

از ميان شکايات درج شده، ١١٥ مورد ازسوى داکترعبدالله، چهار مورد ازسوى  اشرف غنى احمدزى، يک مورد ازطرف داوود سلطان زوى و يک مورد ديگر از سوى گل آغاشيرزى صورت گرفته است.

نتايج ابتدايى انتخابات رياست جمهورى، پس از اعلام سه بار نتايج قسمى، اعلام گرديده؛ اما هيچ نامزد ٥٠+١ درصد آرا را به دست آورده نتوانسته تا پيروز قطعى انتخابات باشد، که درين صورت احتمال دارد انتخابات به دور دوم برود.

گفتنی است که قرار است در تاریخ 24 ثور نتایج نهایی انتخابات اعلام گردد.

 

مطالب مرتبط