نمایندگان غور: حکومت جلو قتل باشندگان این ولایت را بگیرد

نمایندگان مردم غور در شورای ملی و نهادهای مدنی امروز پنج شنبه با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی از حکومت خواستند که جلو قتل باشندگان این ولایت را بگیرد و در غیر آن صورت مردم مجبور می‌شوند تا خود شان دست به کار شوند.

14872494_1308305175855113_865850279_n

این نمایندگان و فعالان مدنی در پی‌کشته شدن بیش از ۳۰  فرد ملکی در غور به دست افراد داعش، با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی گفتند که نیروهای امنیتی در این ولایت کافی نیست و حکومت مرکزی باید تعداد سربازان امنیتی را افزایش دهد و جلو قتل باشندگان این ولایت را بگیرد.

کرام الدین رضا زاده یکی از نمایندگان ولایت غور در پارلمان گفت: « رهبران حکومت وحدت ملی در زمان انتخابات ریاست جمهوری وعده‌های بسیاری برای مردم این ولایت داده است، اما تاکنون کاری عملی نکرده اند».

وی تاکید کرد که حکومت باید امنیت غور را تامین کند، اگر از دست حکومت کاری ساخته نیست، خود مردم امنیت شان تامین می‌کند.

اشتراک کنندگان در این کنفرانس تاکید کردند که داعش در افغانستان وجود ندارد و قاتلان که تا پیش از این به نام طالب می‌جنگیدند، حالا تحت عنوان داعش به فعالیت شان ادامه می‌دهد.

این نمایندگان و فعالان مدنی همچنان از حکومت مرکزی خواستار فرستادن هیات با صلاحیت برای بررسی و تحقیق قضیه‌ی کشته شدن بیش از ۳۰ فرد ملکی شده اند.

غور از جمله ولایات است ناامن و عقب مانده‌ی کشور است و از یک سال بدین سو چندین قضیه‌ی محکمه‌ی صحرایی و آتش زدن زنان در آن اتفاق افتاده است.

مطالب مرتبط