پیشروی کند نیروهای  عراقی به سوی شهر موصل ادامه دارد

براساس گزارش ها، پیشروی نیروهای مسلح عراقی برای تصرف شهر استراتژیک موصل همچنان ادامه دارد و این نیروها موفق شده اند چندین روستا را از وجود داعشیان پاکسازی کنند.

گفته شده است که وضعیت بد انسانی و نیز احتمال استفاده از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی از مواردی است که عملیات نظامی را کند تر ساخته است.

قریه هایی که از وجود داعشیان پاکسازی شده در جنوب شهر موصل موقعیت دارند و روز گذشته به تصرف نیروهای عراقی در آمده اند.

c60c78fe-e282-4573-89bf-f76ff62a0fb6_w987_r1_s
گفته شده است که وضعیت بد انسانی و نیز احتمال استفاده از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی از مواردی است که عملیات نظامی را کند تر ساخته است.

دگر جنرال نجم‌الجبوری قوماندان عملیات موصل می‎گوید چندین قریه به دنبال درگیری شدید با تک تیر اندازان گروه داعش در جنوب موصل، دوباره تصرف شدند.

در عین حال اردوی امریکا می‎گوید عملیات موصل خیلی گسترده‎است و نیروهای عراقی در حمایت کامل ایالات متحده و ائتلاف بین‌المللی قرار دارند.

هزاران نیروی عراقی در حمایت ائتلاف تحت رهبری امریکا، عملیات موصل را پیش می‎برند.

به دنبال تصرف پایگاه هوایی قیاره در ماه جولای، حالا حدود یک هزار نیروی امریکایی در آنجا مستقر شده‎اند. این پایگاه در ۶۰ کیلومتری جنوب شهر موصل قرار دارد.

دگرمن کریس پارکر سخنگوی ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری امریکا می‎گوید شورشیان هر تلاش ممکن را انجام دادند تا پایگاه هوایی قیاره را فلج سازند.

او به خبرگزاری رویترز گفته که اردوی عراق در عملیات موصل از هر گونه حمایت نیروهای بین‌المللی برخوردار است.

او گفت« عملیات جاری برای آزاد سازی موصل، خیلی یک عملیات بزرگ است. پایگاه قیاره برای این عملیات نقش کلیدی دارد. نیروهای امنیتی عراق هزاران سرباز را از این پایگاه به خاطر عملیات رهبری می‎کنند. و ما تمامی چیزی را که در این پایگاه در اختیار داریم، استفاده می‎کنیم تا حمایت از نیروهای عراقی برای پیشروی به سوی موصل ادامه یابد.»

مطالب مرتبط