هزاران نفر در مراسم خاک‌سپاری قربانیان غور شرکت کردند

اجساد 30 تن از غیر نظامیان که توسط افراد منسوب به داعش در ولایت غور تیر باران شده بودند با اشتراک هزاران نفر به خاک سپرده شدند.

14591817_10210005637233437_3875418186316810665_n

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور دیروز در گفتگو با خبرگزاری افق گفته بود که به روز سه شنبه افراد وابسته به داعش 1000 راس گوسفند باشندگان قریه کاسی منطقه غلمین در 40 کیلومتری فیروز کوه مرکز این ولایت را باخود بردند و پس از آن نیروهای خیزش مردمی با افراد داعش درگیر شدند.

در درگیری یک فرمانده آنها به فاروق کشته شد و افراد داعش برای انتقام گیری شب گذشته بر مردم این قریه حمله کردند و به تعداد 30 تن از آنها را  به شمول زنان و کودکان کشتند.

به نقل از منابعی از ولایت غور امروز پیکر این 30 قربانی با اشتراک بیش از دو هزار نفر در فیروز کوه مرکز ولایت غور به خاک سپرده شدند.

به گفته مقام‌های ولایت غور در سال گذشته یک گروپ از افراد داعش از ننگرهار وارد غور شدند و از آن پس، افراد وابسته به این گروه در این ولایت فعالیت می‌کنند.

تشیع کنندگان این قربانیان، از دولت خواستار مجازات عاملان قتل این قربانیان و برکناری والی این ولایت شدند.

محی الدین غوری فرمانده امنیه ولایت غور در مراسم خاک سپاری قربانیان گفته است که به زودی عملیات گسترده علیه افراد داعش در ولایت غور راه اندازی می‌شود.

غور از ولایت‌های مرکزی و کوهستانی افغانستان است که طالبان درآن فعالیت گسترده دارند.

از یک سال گذشته تاکنون افراد طالبان و شورشیان مخالف دولت در این ولایت دست به محکمه‌ی صحرایی وگروگانگیری از غیرنظامیان زده اند.

درآخرین مورد، پنج دانشجو از این ولایت توسط طالبان ربوده شدند و یک تن آنها را به قتل رساندند و چهار تن شان آزاد شدند.

 

 

مطالب مرتبط