از یک حمله تروریستی بر قونسلگری هند در ننگرهار جلوگیری شد

ریاست عمومی امنیت ملی کشور اعلام کرده است که دو تن که قصد حمله تروریستی بر قونسلگری هند در ولایت ننگرهار را داشتند، بازداشت شدند.

attack-plane-on-indai-consultant

این ریاست با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نصرالله فرزند حضرت بلال و عبیدالله مشهور به شینا فرزند تورخان که با استفاده از مواد انفجاری و مهمات دست‌داشته‌شان قصد حمله تروریستی بر قونسلگری هند در ولایت ننگرهار را داشتند از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

خبرنامه می‌افزاید از نزد این افراد مقداری مواد انفجاری شامل 5 کیلوگرام مواد واتر جیل، 15 کیلوگرام مواد انفجاری پوتاشیم کلوراید، 9 عدد بمب‌دستی، یک حلقه ماین خود ساخته، 6 عدد کپسول برقی، دو عدد ریموت کنترل، یک دستگاه جی‌پی‌اس، یک پایه مخابره، یک قاب دوربین هاوان، یک قاب دوربین سلاح درازنوف، یک مسند دهشکه، 2 متر فلیته انفلاقیه، یک عدد کندنسرریموت کنترل، یک عدد قطب‌نما، یک عدد آنتن مخابره و یک جوره دریشی نظامی اردوی ملی به دست نیروهای امنیت ملی افتاده است.

همچنان افراد بازداشت شده در جریان تحقیقات اعتراف نموده‌اند که قبلاً نیز دو تن از تجار ملی به‌نام‌های حاجی دادگل و عرفان‌الله را نیز اختطاف و در بدل رهایی از آنها 5 میلیون دالر امریکایی تقاضا نموده بودند.

مطالب مرتبط