حمله راکتی طالبان بر مرکز ولایت میدان وردک

طالبان صبح امروز بر مقر ساختمان ولایت میدان وردک راکت پرتاب کردند و با نیروهای امنیتی در گیر شدند که باعث مسدود شدن شاه راه کابل ـ قندهار شد و گفته می‌شود افراد حزب اسلامی نیز در جنگ با نیروهای امنیتی در این ولایت شرکت داشته اند.

download

عبدالرحمن منگل، سخنگوی والی ولایت میدان وردک گفته است که طالبان 4 بجه صبح امروز چهارشنبه بر چندین پوسته‌ی امنیتی در ولسوالی سیدآباد در مسیر شاهراه کابل- قندهار حمله کرده بودند که منجر به مسدود شدن این شاهراه شده بود.

سخنگوی ولایت میدان وردک می‌افزاید که فعلاً نیروهای امنیتی به ساحات مذکور رسیده و طالبان از محل فرار کرده‌اند.

به گفته منگل، طالبان قصد حمله بر میدان شهر را داشتند، یک پل را نیز در مسیرشان انفجار دادند، اما با واکنش نیروهای امنیتی از محل عقب رانده شدند.

او همچنان اظهار داشت که هم اکنون به دلیل مصئونیت مسافرین، شاهراه موقتاً به‌روی ترافیک مسدود است.

یک منبع آگاه به خبرگزاری افق گفت: « طالبان بر مرکز ولایت بیش از ده راکت پرتاب کرده اند و برخی از راکت ها به ساختمان ریاست فواید عامه این ولایت اصابت کرده است».

این منبع می‌گوید که نیروهای حزب اسلامی نیز دوشادوش طالبان برعلیه نیروهای امنیتی جنگیده اند.

منبع افزود نیروهای حزب اسلامی به تحریک برخی از فرماندهان این گروه دست به این حملات زده اند تا زمینه برکناری والی میدان وردک را مساعد کنند و یکی از آنها  به عنوان والی گماشته شود.

گفته شده که دراین درگیری‌ها یک سرباز اردوی ملی کشته و یک تن دیگر زخمی شده است، اما از تلفات گروه طالبان آماری در دست نیست.

در همین حال گروه طالبان نیز حمله بر پوسته‌های امنیتی در ولایت میدان وردک را تأیید می‌کند.

ولایت میدان وردک که در نزدیکی کابل قرار دارد یکی از ولایت‌های نا امن کشور است که گروه طالبان فعالیت‌های گسترده‌ای در آن دارد.

شاهراه کابل- قندهار وکابل- بامیان نیز از این ولایت می‌گذرد. بارها مسافرین در این مسیرها از سوی گروه طالبان ربوده و کشته شده‌اند.

 

مطالب مرتبط