ریاست جمهوری: افغانستان در حمله کویته دست نداشته است

ریاست جمهوری افغانستان اتهام پاکستان مبنی بر دست داشتن کابل در حمله روز گذشته بر یک مرکز نظامی پاکستان را بی اساس خواند.

معاون سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرده‌است که اظهارت مقامات پاکستان مبنی بر دخالت و دست داشتن افغانستان در حمله به دانشگاه پلیس در شهر کویته پاکستان نادرست است.

انور الحق کاکر سخنگوی ایالت بلوچستان به رسانه‌ها گفته بود که سازمان های امینتی افغانستان برای فراهم کردن حمله دیروز در کویته زمنیه سازی کرده‌اند.

این مقام پاکستان ادعا کرده است که مهاجمین حمله به مرکز آموزشی پلیس در شهر کویته، شهروندان افغانستان بودند.

2c0a4ea4-ed17-4557-91f9-0e16cb6a9392_w987_r1_s
ریاست جمهوری افغانستان اتهام پاکستان مبنی بر دست داشتن کابل در حمله روز گذشته بر یک مرکز نظامی پاکستان را بی اساس خواند.

در همین حال، عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد روز سه شنبه ضمن محکوم کردن این حمله افزوده است مردم افغانستان، درد تروریزم را از همه بیشتر احساس می‌کند.

زاخیلوال ابراز تاسف کرده که از وقایع مرگیار چون حمله اخیر در شهر کویته پاکستان برای توجیه این کار از سیاست های غلط استفاده می‌شود.

در حمله دوشنبه شب بر اکادمی پلیس در کویته پاکستان 61 نفر کشته و بیش از 160 تن دیگر زخمی شدند.

پس از این حمله محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، حمله تروریستی به ساختمان آموزشگاه پلیس در شهر کویته را محکوم کرد.

اشرف غنی ضمن ابراز هم‌دردی با خانواده های قربیانیان، خواستار همکاری برای مبارزه مشترک با تروریزم در سطح منطقه‌ای شد او افزود برای تروریزم مذهب،نژاد، و قوم مطرح نیست.

در سال‌های اخیر حملات خون‌باری در افغانستان سازمان‌دهی می‌شود که افغانستان بارها دولت پاکستان را در این حملات مقصر دانسته‌است.

مقامات امینتی افغانستان بارها اسنادی را منتشر کردند که نشان می‌داد عاملین حملات مرگبار در افغانستان شهروندان پاکستان بوده و از مناطق مرزی پاکستان برای حملات تروریستی به خاک این کشور می‌آیند.

مطالب مرتبط