جنرال دوستم، غنی و عبدالله را به قوم گرایی متهم کرد

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری که به تازه‌گی از عملیات نظامی ولسوالی غورماچ فاریاب به شهر شبرغان بازگشته است در یک نشست خبری، رییس جمهور و رییس اجرائیه را متهم به قوم‌گرایی کرده است.

14611076_1797312183878785_3613170631657787315_n

معاون اول ریاست جمهوری در این نشست خبری گفته است که برای رییس جمهور کسی که از قوم پشتون باشد مهم است و برای داکتر عبدالله کسی که از قوم تاجیک باشد اهمیت دارد.

آقای دوستم تصریح کرده است: «کسی که از قوم رییس جمهور باشد، در نزد وی عزیز است و کسی که از ولایت او(لوگر) باشد، عزیزتر است».

معاون اول ریاست جمهوری به تازه‌گی از عملیات نظامی ولسوالی غورماچ فاریاب به شبرغان برگشته است و تاکید می‌کند که افراد صاحب نفوذ در امور امنیتی کشور مداخله می‌کنند و از کسانی حمایت می‌کنند که فاسد و بیکاره‌اند.

دوستم مشخصا رییس اجرائيه و رییس جمهور را مخاطب قرار داده و با گلایه می‌گوید که آنها از اطرافیان و اعضای قوم شان حتی اگر فاسد و بیکاره باشند، جدا حمایت می‌کنند.

آقای دوستم در بخش دیگر از سخنانش داکتر عبدالله را یک فرد ناتوان خواند و گفته است: « داکتر عبدالله تاجیک است و هرچه که باشد، ناتوان است و در بین مردم نام نیک ندارد».

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که چندی قبل آقای دوستم برای عقب راندن طالبان مهاجم به غورماچ رفته بود و تاکید کرده بود که تا بهار آینده در شمال کشور می‌ماند، اما گزارش‌های وجود دارد که نشان می‌دهد معاون اول ریاست جمهوری به خاطر عدم توجه فرماندهان به اوامر او این جنگ را نیمه تمام گذاشته و به شبرغان بازگشته است.

پیش از این نیز آقای دوستم گفته بود که امضای او در ادارات دولتی نمی‌چلد و رییس جمهور در موضوعات ملی با او مشوره نمی‌کند.

مطالب مرتبط