سنگ تهداب ساختمان دانشگاه دایکندی گذاشته شد

دفتر مطبوعاتی ولایت دایکندی خبرداده است که امروز با حضور صدها تن در این ولایت، سنگ تهداب ساختمان تدریسی دانشگاه دولتی دایکندی گذاشته شده است.
14724451_973754302752401_4398148924439755267_nدر خبرنامه گفته شده است که سنگ تهداب ساختمان تدریسی دانشگاه دایکندی امروز توسط معصومه مرادی والی دایکندی گذاشته شده و شاه جهان نوری معاون امنیت ملی نیز در این مراسم شرکت داشته است.

در خبرنامه گفته شده است که صدها تن از اقشار مختلف مردم به شمول نمایندگان، بزرگان، روحانیون و بخصوص دانشجویان و فرهنگیان در این مراسم شرکت داشته اند.

این ساختمان با هزینه 31 میلیون دالر از کمک‌های کشور هند ساخته می‌شود و قرار است در نزدیکی‌ها سنگ تهداب ساختمان دانشکده زراعت و خوابگاه دخترانه‎ی این دانشگاه که گنجایش 500 دانشجو را خواهد داشته نیز گذاشته شوند.

ولایت دایکندی در مرکز کشور موقعیت دارد و از محروم‌ترین ولایت‌هاست.

این اولین بار است که پس از پانزده سال گذشته و سرازیر شدن میلیارها دالر و تاکید جامعه جهانی برای انکشاف متوازن، سنگ تهداب ساختمان یک نهاد علمی دولتی در این ولایت گذاشته می‌شود.

پخته شدن پانزده کیلومتر سرک و تهداب گذاری ساختمان دانشگاه این ولایت، از پروژه‌‎های توسعه‌ای اند که در جریان امسال در این ولایت انجام شده است.

مطالب مرتبط