آمریکا ۷۹۱ میلیون دالر را برای توسعه افغانستان کمک می‌کند

ایالات متحده‌ آمریکا برای توسعه افغانستان ۷۹۱ میلیون دالر را در قالب چهار قرار داد و تعهد خود در کنفرانس بروکسل کمک می‌کند.

14825621_557663821106008_834002796_n

هربرت سمیت رییس اداره‌ی انکشافی ایالات متحده‌ی آمریکا و اکلیل حکیمی وزیر مالیه کشور امروز دوشنبه چهار قرار دارد را به  ارزش بیش از ۷۹۱ میلیون دالر را در ارگ ریاست جمهوری امضا کردند.

وزارت مالیه، با نشر خبرنامه‌ی گفته است که این قراردها حکومت افغانستان را در زمینه‌ی حکومت‌داری خوب، رشد سکتور خصوصی، تقویه‌ی معارف و دیگر بخش‌ها کمک می‌کند.

اکلیل حکیمی حین امضای این توافقنامه‌ها گفته است که این مساعدت به حکومت افغانستان کمک می‌کند تا پروژه‌های مهم را عملی سازد و گام نخست تعهدات افغانستان در کنفرانس بروکسل جنبه‌ی عملی پیدا کند.

همچنان هربرت سمیت رییس اداره‌‌ی انکشافی ایالات متحده آمریکا گفته است که این موافقتنامه‌ها بر اساس تعهدات کشورش که در کنفرانس بروکسل داده شده صورت گرفته و آمریکا متعهد به همکاری‌ دراز مدت با افغانستان است.

در کنفرانس بروکسل کشورهای اشتراک کننده توافق کردند که تا سال ۲۰۲۰ به افغانستان بیشتر از ۱۵ میلیارد دالر را  به شرط شفافیت و مبارزه با فساد کمک می‌کنند.

قرار است کمک ۷۹۱ میلیون دالری آمریکا در بخش‌های پیشرفت اقتصادی، سکتور خصوصی، تقویه حکومت داری خوب، معارف و صحت به مصرف برسد.

مطالب مرتبط