مجلس سنا: پاکستان طالبان را به رسمیت شناخته است

نمایندگان مجلس سنای کشور روز گذشته یکشنبه از سفر آزادانه‌ی هیات طالبان به پاکستان به شدت انتقاد کرده اند و آن را معادل به رسمیت شناختن این گروه از جانب این کشور دانسته اند.

bujk

سناتوران در جلسه‌ی روز گذشته‌ی شان گفتند که سفر اعضای ارشد گروه طالبان از قطر به پاکستان به صورت آزادانه، به مثابه‌ی رسمیت دادن گروه این گروه در برابر حکومت فعلی افغانستان است.

رحمت الله اچکزی یکی سناتوران گفته است که از این برخورد پاکستان با طالبان چنین برداشت می‌شود که طالبان را به عنوان یک حکومت موازی با حکومت افغانستان به رسمیت شناخته و این یک مداخله آشکار در امور داخلی کشور است. آصف صدیقی عضو دیگر مجلس سنا، سفر هیات طالبان به پاکستان را به نفع این کشور دانسته و تاکید کرده است که اگر طالبان خواستار صلح اند باید بدون هراس وارد روند صلح بین الافغانی با حکومت شوند.

نمایندگان مجلس سنا خاطر نشان کردند که سفر آزادانه‌ی هیات طالبان به پاکستان زمینه‌ی دخالت پاکستان در روند صلح افغانستان را بیشتر می‌کند و این کشور هیچ گاه به نفع افغانستان کاری نمی‌کند.

همچنان این نمایندگان مذاکرات پنهانی صلح در قطر را تلاش‌های بیهوده خواندند و گفتند که اگر این مذاکرات نمایشی نیست چرا جنگ در کشور فروکش نمی‌کند.

سناتوران بر ادامه‌ی عملیات نظامی علیه طالبان تاکید کرده و افزودند که رهبران با هوشیاری نسبت به روند صلح گام بردارند.

به باور این سناتوران پاکستان هیچ وقت در روند صلح افغانستان صادق نبوده و در صدد تقویه و نجات طالبان است.

پاکستان همواره از جانب مقام‌های افغانی متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی شده و اما مقام‌های این کشور نیز مدام این ادعا را رد کرده اند.

مطالب مرتبط