ناتو: افزایش تلفات نیروهای افغان ریشه در فساد و رهبری ناسالم دارد

فرمانده‌ عمومی ناتو اعلام کرده است که افزایش تلفات نیروهای امنیتی افغان ناشی از ناکامی و موجودیت فساد در رهبری جنگ است و سربازان افغان در میدان نبرد موفق‌اند.

485c8177-f98a-4acd-9b84-93ae976040cc_w987_r1_s

جنرال نیکلسون فرمانده عمومی ناتو در افغانستان در تازه‌ترین مصاحبه خود با شبکه‌ی تلویزیونی ان بی سی اعلام کرده است که تلفات نیروهای امنیتی افغانستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و دلیل اصلی آن ناکامی در رهبری است.

آقای نیکلسون گفته است که پولیس و اردوی افغانستان مشکلاتی دارند، اما علت ناکامی آنها در میدان جنگ، عدم موجودیت رهبری درست است.

به گفته‌ی این جنرال آمریکایی، بعضی از واحدهای نیروهای امنیتی افغان نه تنها رهبری درست ندارند بلکه با کمبود تجهیزات و مواد غذایی نیز مواجه‌اند.

نیکلسون تاکید می‌کند که فساد و ناکامی در رهبری جنگ افغانستان باعث می‌شود نیروهای امنیتی در میدان جنگ با وضعیت دشوار مواجه شوند و این باعث تلفات بیشتر آنها می‌گردد.

آقای نیکلسون همچنان گفته است که داعش در تلاش ایجاد خلافت خراسان در خاک افغانستان است و جنگجویان این گروه از خارج این کشور می‌آیند.

او گفته است که این جنگجویان از کشورهای ازبیکستان و پاکستان وارد افغانستان می‌شوند.

موجودیت فساد در رهبری جنگ افغانستان در حالی مطرح می‌شود که چندی قبل معاون اول ریاست جمهوری نیز اعلام کرده بود که پوسته‌های نظامی در بدل مبلغ مشخص به طالبان فروخته می‌شوند.

پیش از این نیز گزارش‌های در مورد موجودیت سربازان خیالی در ولایت‌های مختلف به نشر رسیده بود.

مطالب مرتبط