پناهجویان افغان علیه اخراج اجباری در آلمان و برخی کشورهای اروپایی تظاهرات کردند

پناه‌جویان افغان در شهرهای هامبورگ و اشتوتگارت آلمان و شهر استکهلم سویدن، در اعتراض به سیاست‌های حکومت وحدت ملی و کشورهای میزبان در رابطه به اخراج اجباری مهاجران، تظاهرات کردند.

14657460_1066504256791672_4929583280734070905_n

هزاران تن از پناه‌جویان افغان امروز یک شنبه در شهرهای اشتوتگارت و هامبورگ آلمان در اعتراض به سیاست حکومت وحدت ملی در قبال مهاجران به جاده‌ها ریختند و اعلام کردند که مسولان نسبت به سرنوشت آنها بی‌تفاوت اند.

این اعتراض کنندگان تاکید کردند که افغانستان در شرایط بد امنیتی به سر می‌برد و هر از چندگاهی شهروندان آن در نبرد میان نیروهای امنیتی و گروه‌های تروریستی قربانی می‌شوند.

همچنان صدها تن از پناه‌جویان افغان در استکهلم مرکز سویدن، علیه اخراج اجباری پناه‌جویان تظاهرات کردند و خواستار پایان دادن این روند شدند.

این مظاهره کنندگان از حکومت افغانستان و کشور میزبان شان خواستند که روند اخراج مهاجران را بازنگری کنند.

به گفته‌ی این افراد حکومت سویدن در این اواخر با وضع قوانین سختگیرانه و تعدیل مواد قانون، روند گرفتن اقامه را دشوار ساخته و هزاران پناهجو به خصوص نوجونان زیر سن هژده سال را در بلاتکلیفی قرار داده است.

خبر اعتراض پناهجویان افغان در حالی منتشر می‌شود که پنج شنبه گذشته، نهادهای مدنی در کابل با برگزاری کنفرانسی از حکومت وحدت ملی خواسته بودند تا مانع برگرداندن مهاجران از کشورهای اروپایی شود.

مطالب مرتبط