آموزش قوای هوایی افغانستان توسط نیروهای ناتو

نیروهای ناتو، قوای هوایی افغانستان را برای کاهش تلفات غیرنظامیان و حمله‌ی دقیق روی اهداف زمینی آموزش می‌دهند.

66940edf-8ec3-43c2-91ff-d97de724ce6c

خبرگزاری رویترز به نقل از اندی جانسن، مشاور نظامی امریکایی نوشته است که حفظ ارتباط و معلومات‌دهی میان نیروهای تخنیکی (افراد نظامی مستقر در زمین) و پیلوت برای هدف قرار دادن مواضع دشمن، حیاتی است.

به همین منظور قوای هوایی افغان از سوی نیروهای ناتو آموزش می‌بینند.

بر بنیاد گفته‌های این مشاور امریکایی هدف‌گیری مؤثر نیروهای هوایی با تیم تخنیکی موجود در زمین قابل تحقق است و نیروهای هوایی از فضا تصویر متفاوت نسبت به آنچه در زمین اتفاق می‌افتد، دارند.

بر بنیاد گزارش‌های رسمی پس از افزایش جنگ و درگیری در سال روان میلادی، تلفات غیرنظامیان ناشی از حملات هوایی نیز سیر صعودی داشته است و حدود ۱۳۳ نفر کشته و قریب ۱۶۰ تن دیگر زخمی شده‌اند که این رقم ۷۲ درصد افزایش تلفات را نسبت به سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در حال حاضر حدود ۶۰ نفر در سطوح مختلف از سوی نیروهای ناتو آموزش می‌بینند و امیدواری‌هایی وجود دارد که این رقم تا ماه مارچ سال آینده به ۱۰۰ نفر برسد.

این در حالی‌ست که نیروهای ناتو، پس از ختم مأموریت جنگی‌شان در افغانستان، مسئولیت‌های نظامی را به نیروهای افغان تسلیم کرده‌اند و در کل حدود ۱۳ هزار سرباز در چتر مأموریت حمایت قاطع ناتو در کشور حضور دارند که عمدتاً در نقش آموزشی و مشوره‌دهی ظاهر می‌شوند.

مطالب مرتبط