اشرف غنی: به زنان در حکومت بیشتر از مردان نقش می‌دهم

رییس جمهور غنی در نشست پایانی «رهبری متحول برای زنان در مقام‌های بلند دولتی» گفته است که شخصا مدیریت برنامه‌ی سی بی آر را پیش می‌برم و در جای که من باشم برای زنان نه تنها نقش مساوی، بلکه نقش بیشتر می‌دهم.

14796093_556522017886855_1870906217_o

نشست پایانی برنامه‌ی «رهبری متحول برای زنان در مقام‌های بلند دولتی» ناوقت روز پنج شنبه گذشته با حضور رییس جمهور غنی، بانوی اول کشور و شماری از فعالان زن در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود و در آن زنان اشتراک کننده، تجربیات و نظرهای شان را به اشتراک گذاشتند.

بانوان اشتراک کننده در این نشست تاکید کردند که زنان می‌توانند در تمامی عرصه‌ها از جمله «رهبری متحول» نقش عمده‌یی داشته باشند.

همچنان در این نشست این زنان از مصئونیت زنان در محل کار ابراز نگرانی کردند و خواستار رسیدگی دولت در این مورد شدند.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی گفته است که رییس جمهور غنی در این نشست گفته است که فرهنگ مرد محوری مشکل بزرگ جهان امروزی است و حکومت افغانستان برای ایجاد فضای مطمئن کاری در ادارات دولتی جدی کار می‌کند.

خبرنامه تصریح می‌کند: « اگر وزیر، رییس و هر مقام دیگری که زنان را به چشم بد ببینند، فورا از وظیفه سبکدوش می‌شوند».

همچنان آقای غنی تاکید کرده است که شخصا مدیریت برنامه‌ی سی بی آر را پیش می‌برد و برای زنان نه تنها نقش مساوی بلکه نقش بیشتر از مردها داده می‌شود.

این گفته‌های آقای غنی در حالی مطرح می‌شود که زنان در افغانستان با مشکلات بسیاری مواجه اند و بارها گزارش‌هایی از سوزاندن، سنگسار، لت و انواع خشونت‌ها دیگر علیه زنان به نشر رسیده است.

مطالب مرتبط