آمر امنیت قوماندانی پولیس تخار در قاچاق اسلحه دست دارد

براساس برخی گزارش هایی که به خبرگزاری افق رسیده است، محمد آقا داوود آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت تخار در قاچاق اسلحه و تمویل گروه های مسلح غیر مسوول دست دارد.

یک منبع امنیتی که خواست نامش ذکر نشود به خبرگزاری افق گفت که روز گذشته دو رنجر پولیس مربوط به آمریت امنیت قوماندانی پولیس تخار درحالی از سوی نیروهای کشفی متوقف شدند که اسلحه غیر قانونی برای گروه های مسلح غیر مسوول در فرخار حمل می کرده است.

منبع می گوید که این رنجرها مربوط به آمریت امنیت پولیس تخار است. محمد آقا داوود برادر جنرال داوود داوود است که در تخار به عنوان آمر امنیت پولیس فعالیت دارد.

14741083_10211070074771554_1769315379_n
منبع می گوید که این رنجرها مربوط به آمریت امنیت پولیس تخار است. محمد آقا داوود برادر جنرال داوود داوود است که در تخار به عنوان آمر امنیت پولیس فعالیت دارد.

منبع می گوید که میان برخی افراد در فرخار، رقابت های دیرینی وجود دارد و دو طرف تلاش دارند تا هواداران شان را مسلح سازند.

او گفت که منسوبان امنیتی در هماهنگی با پولیس نظم عامه ولایت تخار توانستند که پس از یک درگیری افراد مظنون را نیز بازداشت کنند اما، به دلیل اعمال نفوذ قوماندانی امنیه تخار این افراد رها شده اند.

اما محمد آقا داوود در تماس با خبرگزاری افق این گفته‌ها را رد کرد و تاکید نمود که او سال‌هاست بر علیه این گونه اعمال مبارزه می‌کند. آقای داوود مدعی است کسانی در صدد توطیه علیه اوست و می‌خواهند او را بدنام کند.

تخار در شمال کشور از جمله ولایت هایی است که برخی گروه های مسلح غیر مسوول در آن فعالیت دارد.

یاسین ضیا والی این ولایت اگرچه بارها تلاش کرده تا افراد مسلح غیر مسوول را در این ولایت خلع سلاح کند اما ظاهرا که قدرت این افراد بیشتر از نیروهای امنیتی است.

منبعی که با خبرگزاری افق سخن می گفت تایید کرد که تلاش ها در مرکز ولایت برای سرپوش گذاشتن بر این قضیه ادامه دارد.

مطالب مرتبط