کلاه‌برداری میلیونی دختری از مهاجران افغان در ایران

یک دختر جوان مهاجر افغانستانی از مهاجران افغانی در ایران به بهانه‌ی تشکیل پرونده مهاجرت آنها در سازمان ملل و اقامت آنها در یکی از کشورهای اروپایی با ترفندی، میلیون‌ها تومان را از مهاجران کلاه‌برداری کرده است.

asd-24

احیا نیوز، خبرگزاری مربوط مهاجران افغان خبر داده است که رییس شعبه 101 دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک در تهران، دستور انتشار تصویر این دختر را صادر کرده است.

در گزارش این خبرگزاری به نقل از حسین زارع، رییس حوزه نهم پولیس تهران گفته است که در ماه جوزای امسال تعدادی از مهاجران افغانستان در سارنوالی 175 باقرشهر تهران، شکایت کردند که دختری به بهانه‌ی تشکیل پرونده مهاجرت آنها در سازمان ملل، میلیون‌ها تومان را از آنها گرفته است.

این دختر «آرزو» نام داشته و از هر خانواده مبلغ 12 میلیون تومان را برای تشکیل پرونده آنها در سازمان ملل و اسکان آنها در کشورهای اروپایی می‌گرفته است و دو میلیون تومان دیگر را به عنوان پیش پرداخت از آنها گرفته است.

این دختر این پول‌ها را از طریق یک حساب بانکی از مهاجران گرفته است.

پولیس پس از تحقیق، دریافته است که حسابی که پول‌ها به آن واریز می‌شده مربوط به دختر دیگری به نام «رقیه» است.

رقیه از سوی پولیس بازداشت شده، اما نمی‌دانسته است که او مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. او به پولیس گفته است که آرزو برایش گفته بود که در سازمان ملل برایش وظیفه گرفته که باید پول مهاجران را جمع‌آوری کند و نیز آنها را شناسایی و این برنامه را برایشان معرفی کنند. این دختر به پولیس گفته است که خودش نیز فریب خورده است.

آرزو که این کلاه‌برداری میلیونی را از مهاجران افغانی در ایران برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی کرده است، هنوز  بازداشت نشده، اما تصویر و شماره تلفنی برای بازداشت او از سوی پولیس ایران منتشر شده است.

 

مطالب مرتبط