هشدار ارگ به اسماعیل خان: دفاع از کشور تنها وظیفه نیروهای ملی است

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به گفته های اخیر اسماعیل خان وزیر انرژی و آب سابق افغانستان و از سران مجاهدین در حوزه غرب کشور گفته است که دفاع از تمامیت ارضی افغانستان وظیفه نیروهای امنیتی است.

هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می گوید که دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی افغانستان تنها وظیفه قوای امنیتی و دفاعی کشور است.

150919085725_kabul_arg__640x360_arg_nocredit

محمد اسماعیل خان وزیر پیشین انرژی و آب افغانستان، به روز یکشنبه، در جمع شماری از مجاهدین هرات گفت که برای یک جنگ آماده باشند.

او گفت که نمی گذارد هرات مانند دیگر ولایات کشور نا امن شود و او در این باره منتظر اقدامات حکومت نمی باشد.

همچنان اسماعیل خان حکومت کنونی را یک حکومت دست نشانده از سوی کشورهای خارجی خواند و افزود که بی‌ توجهی حکومت به هشدار مجاهدین مبنی بر افزایش ناامنی‌ها باعث سقوط شماری از مناطق به دست مخالفین شده است.

این رهبر جهادی به شکل هشدار گونه به سران حکومت وحدت ملی گفت اگر ناامنی به دروازه‌های شهر هرات برسد، مجاهدین اسبق دست به سلاح می‌برند و بدون کسب اجازه از حکومت در برابر هراس‌افگنان ایستادگی خواهند کرد.

این سخنان اسماعیل برای نخستین بار نیست که گفته می شود بلکه او بارها، گفته است که در برابر نا امنی ها اقدام می کند.

براساس برخی گزارش ها حتی آقای اسماعیل خان در میان برخی مجاهدین هرات سلاح نیز توزیع کرده است اما مقامات حکومتی تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده اند.

ارگ ریاست جمهوری اما گفته است که هیچ گروهی حق ندارد در این کشور سلاح گرفته و خودسرانه جبهات جنگ علیه مخالفین را رهبری کند.

هادی چخانسوری گفته است:« اگر اشخاصی علاقمند کمک در این بخش استند، بیایند به صفوف اردوی ملی و نیرو های امنیتی و دفاعی وطن بپیوندند و آنها را بیشتر تقویت کنند، تا یک مرجع مشروع قوا باشند و از وطن و شهروندان به صورت اساسی دفاع کنند.»

او همچنان گفته است که حکومت کنونی یک حکومت  انتخابی است که براساس آرای مردم افغانستان تشکیل شده است.

مطالب مرتبط