طلب 3 میلیاردی؛ شرکت برشنا لیست بدهکاران خود را منتشر کرد

وحید توحیدی، سخنگوی شرکت برشنا، امروز طی یک کنفرانس خبری لیست بدهکاران به این شرکت را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. در این فهرست نام 2099 تن به‌عنوان مقروضین این شرکت برده شده است.

14627838_880517882082873_1421682247_n

علاوه بر افراد عادی، نام مقامات دولتی، مؤسسات و شرکت‌ها نیز شامل این لیست می‌باشد.

محب‌الرحمان مومند، رییس برق کابل نیز در نشست امروز گفت که بارها به این بدهکاران برای پرداخت بدهی‌های‌شان گوشزد کرده‌اند، اما به این هشدارها توجهی نشده است.

به نقل از سلام‌وطندار و آقای مومند، در مجموع شرکت برشنا حدود سه میلیارد افغانی طلب‌کار است که از این رقم، 947 میلیون افغانی مربوط خانه‌های رهایشی، 773 میلیون مربوط نهادهای تجارتی و 700 میلیون مربوط افراد و اشخاص می‌شود.

در این لیست از افراد سرشناسی مانند عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، عبدالرب رسول سیاف از رهبران جهادی، کریم خلیلی معاون پیشین ریاست جمهوری، سیدمنصور نادری ، نجیب‌الله کابلی عضو مجلس نمایندگان و لالی حمیدزی عضو مجلس نمایندگان، نام برده شده است.

علاوه بر نام افراد، نام تعدادی از شرکت‌ها و تلویزیون‌های خصوصی مانند تلویزیون‌های آیینه، تمدن، دعوت، نورین، ژوندون و شرکت‌های مخابراتی‌ مانند ام.تی.ن، اتصالات و افغان‌بیسیم نیز در این لیست دیده می‌شود.

شرکت برشنا گفته است که لیست بدهکاران سایر ولایات را هم به زودی اعلام خواهد کرد.

مطالب مرتبط