هلال احمر : یک میلیون نفر در اثر جنگ در کشور بیجا شده اند

جمعیت هلال احمر کشور  اعلام کرده است که آمار بیجا شدگان در کشور به مرز یک میلیون نفر رسیده است.

untitled-1177

این اداره روز گذشته (شنبه) با بزرگداشت از هفته مخصوص سره میاشت اعلام کرده است که در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در افغانستان در نتیجه جنگ‌ها و بازگشت مهاجران از کشورهای خارجی بیجا شده اند و نیاز  فوری به کمک‌‌ دارند.

عبدالرحمان کلانتری رییس حوادث هلال احمر افغانی گفته است که این اداره از ابتدای سال روان تاکنون به هزاران خانواده مستحق مواد خوراکی، خیمه و وسایل بهداشتی کمک کرده است و در حال حضر نیز مصروف کمک رسانی به بیجاشدگان ولایات ارزگان، هلمند و قندوز است.

آقای کلانتری از کسانی‌که توانایی مالی برای کمک به این بیجا شدگان را دارند، خواستار همکاری جدی شد.

عبدالرحمان کلانتری می‌گوید: «کمک‌های این اداره به مستحقین کافی نیست و نهادهای خیریه و سرمایه داران باید دست بیجا شدگان را بگیرند».

همچنان سکرترجنرال هلال احمر افغانی در این نشست گفته است که بیجا شدگان داخلی در سال روان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و مردم باید برای کمک رسانی به این افراد در کنار نهادهای خیریه همگام شوند.

این در حالی است که وزارت مهاجرین و عودت کنندگان، گزارشی مبنی بر بازگشت حدود ۴۰۰ هزار مهاجر از کشورهای پاکستان و ایران را به تازه‌گی رسانه‌ی کرده و تاکید کرده است که با توجه به فرا رسیدن فصل سرما این افراد نیاز به همکاری جدی دارند.

باید گفت در پی افزایش بازگشت مهاجران به کشور، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفته است که احتمال یک بحران انسانی در افغانستان دور از انتظار نیست.

مطالب مرتبط