عبدالله عبدالله: اگر به شکایت‌ها به درستی رسیدگی شود ما پیروز دور اول هستیم

عبدالله عبدالله کاندید سومین دوره ریاست جمهوری کشور در مراسم گرامیداشت ازسالگرد پیروزی مجاهدین  با تاکید به اینکه از رفتن به دور دوم انتخابات هراسی ندارد، گفت: اگر به شکایات و مشکلاتی که در برگزاری انتخابات وجود داشت رسیدگی عادلانه صورت گیرد تیم ما برنده است.

مردم افغانستان سهم خود را ادا کردند و امروز در انتظار نتیجه هستند و ما به عنوان تیم اصلاحات و همگرایی ضمن قدردانی از اعتماد مردم افغانستان، بیشترین آرا را کسب کرده ایم.
مردم افغانستان سهم خود را ادا کردند و امروز در انتظار نتیجه هستند و ما به عنوان تیم اصلاحات و همگرایی ضمن قدردانی از اعتماد مردم افغانستان، بیشترین آرا را کسب کرده ایم.

به گزارش افق عبدالله عبدالله (روز سه‌شنبه9/ثور) در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی به مناسبت سالگرد پیروزی مجاهدین افغان ضمن تجلیل از جهاد مردم افغانستان حضور مردم این کشور را در روز 16 حمل در پای صندوق های رای ستودنی دانسته گفت: “دفاع از آرا و عزت مردم افغانستان را در هر شرایطی مسوولیت ملی و دینی خود می دانم”.

این کانیدای ریاست جمهوری افغانستان که بر اساس اعلام نتایج مقدماتی کمیسیون مستقل انتخابات ریاست جمهوری نتوانست حد نصاب لازم را برای پیروزی در دور اول انتخابات این کشور به دست بیاورد و باید در دور دوم انتخابات با اشرف غنی احمد زی به رقابت بپردازد، گفت: از رفتن به دور دوم انتخابات هراسی نداریم، اما در صورت رسیدگی درست به شکایات و مشکلاتی که در برگزاری انتخابات وجود داشت، تیم ما در دور اول پیروز است.

عبدالله با تاکید بر اینکه در مقابل حق کشی خاموش نخواهد بود، گفت: دفاع از آرای مردم افغانستان دفاع از یک تیم و یا یک گروه نیست بلکه دفاع از حق تمام مردم افغانستان است تا مردم افغانستان باور پیدا کنند که رای آنان تعیین کننده است.

عبدالله افزود: مردم افغانستان سهم خود را ادا کردند و امروز در انتظار نتیجه هستند و ما به عنوان تیم اصلاحات و همگرایی ضمن قدردانی از اعتماد مردم افغانستان، بیشترین آرا را کسب کرده ایم.

عبدالله تاکید کرد: ما نمی خواهیم برای مردم افغانستان تشویش ایجاد کنیم، ولی اگر ببینیم در جایی حق کشی صورت می‌گیرد این وعده را به مردم افغانستان می دهیم که صدای ما خاموش نخواهد بود و از رای مردم دفاع می کنیم.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان براساس نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در 16 فروردین برگزار شد، اعلام کرد عبدالله عبدالله با 44.9 درصد و اشرف غنی احمد زی با 31.5 درصد آرا نتوانستند حد نصاب لازم را برای پیروزی در دور اول انتخابات افغانستان به دست آورند.

ˈعبدالله عبداللهˈ اکنون با طرح بیش از 70 شکایت در کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در انتظار اعلام قطعی نتیجه سومین دور انتخابات ریاست جمهوری افغانستان توسط کمیسیون مستقل انتخابات است.

بر اساس این قانون، در صورت لزوم انتخابات دور دوم دو هفته بعد از اعلام نتایج توسط کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی برگزار خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان قول داده است که این کمیسیون در استقلال کامل به دقت و با حساسیت به شکایت های انتخاباتی رسیدگی و نتیجه قطعی و نهایی را اعلام کتد.

نادر محسنی صبح امروز (سه شنبه)  در گفتگو باخبرگزاری افق گفته بود که بیش از 100 مورد شکایت در این کمیسیون ثبت شده است که به جز یک شکایت که از گل آغا شیرزوی است بقیه همه از ستاد دکتر عبدالله ثبت شده است.

مطالب مرتبط