ناتو: افزایش تلفات نیروهای امنیتی نگران کننده است

سخنگوی نیروهای ناتو، پس از تشدید درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان، نسبت به افزایش تلفات نظامیان افغان ابراز نگرانی کرده است.

751562_941

چارلز کلیولند سخنگوی نیروهای ناتو در کشور، پس از انتشار گزارش‌های در مورد افزایش تلفات نیروهای امنیتی افغان در نبردهای اخیر با گروه طالبان ابراز نگرانی کرده وگفته است که نیروهای حمایت قاطع به رهبری آمریکا، برای حل این مشکل با مقامات افغان، از نزدیک همکاری می‌کند.

این گفته‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات محلی در هلمند، کشته شدن حدود ۱۰۰ نظامی افغان در دو هفته گذشته، در نبرد با طالبان را تایید کردند.

چالرز کلیولند تاکید کرده است که با توجه به افزایش تلفات نیروهای امنیتی و فرا رسیدن فصل زمستان، ناتو همکاری خود با ارگان‌های امنیتی افغانستان را افزایش می‌دهد و زمینه‌ی جذب و آموزش نیروهای جدید را فراهم می‌کند.

این اواخر درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی افغانستان و گروه طالبان در چندین ولایت افزایش یافته است و حتی مرکز شهر قندوز برای مدتی در اختیار طالبان قرار گرفت.

تلفات نیروهای امنیتی افغان پس از آن افزایش یافته است که درگیری‌ها در لشکرگاه مرکز هلمند شدت گرفته است.

همچنان نیویورک تایمز به نقل از مقامات افغان گزارش داده است که از ماه مارچ تا آگوست سال جاری حدود ۴۵۰۰ سرباز اردو و پولیس کشور کشته و بیش از ۸۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط