معاون ریاست جمهوری: هزاران داعشی درحال انتقال به شمال افغانستان هستند

عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که پروژه انتقال هزاران داعشی به شمال افغانستان از سوی برخی حلقات داخلی و خارجی در حال عملی شدن است.

%d8%af%d9%88%d8%b3%d8%aa%d9%851

آقای دوستم که برای تصفیه برخی مناطق شمال افغانستان به فاریاب سفر کرده گفته است که قرار است نزدیک به ۷۵۰۰ داعشی در شمال کشور جابجا شوند.

به گفته او، در میان این  جنگجویان اتباع چچينی، ازبیکستانی و تاجیکستانی اند که از آسيای ميانه در کشور های عراق، سوريه، لبنان و لیبيا در صف داعش فعاليت دارند و مى‌خواهند تا ماه حمل سال آينده به شمال افغانستان انتقال داده شوند.

به گفته جنرال دوستم، انتقال داعشيان تاجیکستانی، ازبیکستانی و چچينی از کشورهای سوريه، عراق و لبنان در شمال افغانستان يک پروژه است اما اينکه به چه منظور و از کجا وارد شمال مى‌شوند و در پی اين پروژه چه هدفى نهفته است، معلوم نيست.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان از مسوولان امنیتی و نیز جنگجویان مردمی در شمال خواست تا برای مقابله با داعش آمادگی داشته باشند.

به گفته جنرال دوستم يکی از دلايل سقوط ساحات و ولسوالی‌ها اينست که پوسته‌ها و تجهيزات نظامی خريد فروش مي‌شوند؛ تانک، پيکا و مهمات هر کدام در بدل پول مشخص به مخالفان واگذار می‌شود.

دوستم گفته است که علت سقوط ولسوالی غورماچ را بررسی و عاملان آنرا گرفتار خواهد کرد.

او قول داده به هرشکل ممکن این ولسوالی را از وجود طالبان پاکسازی خواهد کرد.

پیش از این گفته می‌شد که آقای دوستم برای کمک به نیروهای امنیتی به ولایت قندوز سفر می‌کند اما مشخص شد که به فاریاب رفته است.

مطالب مرتبط