برگزاری مراسم عاشورای حسینی در سایه تهدید حملات مرگبار انتحاری در افغانستان

هزاران تن از شهروندان شهرهای مختلف افغانستان علی رغم تهدیدات امنیتی شدید، امروز چهارشنبه با تجمع در مراکز دینی و مذهبی از عاشورای حسینی تجلیل می کنند.13910904000232_photol
به گزارش افق٬علی رغم هشدارهای شدید امنیتی مسوولان و نیز حمله مرگبار بر مراسم عزاداری شب گذشته در کارته سخی، امروز چهارشنبه هزاران تن در شهرهای مختلف افغانستان به مساجد، تکیه خانه ها و نیز مکان های مذهبی رفته و از سالروز قیام عاشورا، تجلیل و گرامی داشت به عمل می آورند.
شام گذشته، چند مهاجم انتحاری در کارته سخی کابل، با یورش بر عزاداران، 15 نفر را کشتند و بیش از 35 تن دیگر را نیز زخمی کردند.
این حمله تا نیمه های شب باعث درگیری میان مهاجمان و نیز نیروهای امنیتی شد که با از پای در آمدن تمامی مهاجمان پایان یافت.
از سایر ولایت های کشور نیز گزارش ها حاکی از حضور گسترده مردم در مراسم عاشورای حسینی است.
در مزار شریف از اوایل صبح امروز هزاران باشنده این شهر با تجمع در روضه منسوب به امام علی به عزاداری پرداخته اند.
شاهدان عینی می گویند که تدابیر امنیتی شدیدی در این شهر اجرا شده و مسوولان امنیتی این شهر از تامین امنیت این مراسم اطمینان داده اند.14729349_1102217933203326_1383508546497520886_n
همکاران خبرگزاری افق در هرات نیز می گویند که هزاران باشنده این شهر نیز با تجمع در مساجد و حسینیه ها و نیز زیارت موسوم به آقا مرتضی، از عاشورای حسینی تجلیل کرده اند.
از سوی دیگر شماری از مقامات حکومتی نیز در مراسم گرامی داشت از سالروز قیام عاشورا در مساجد مختلف شرکت کرده اند.
محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان، حامدکرزی رییس جمهور پیشین افغانستان و شماری از اعضای کابینه در مسجد رسول اکرم در شهرک امید سبز شرکت کرده اند و محمد محقق نیز در حسینیه الزهرا در جمع عزاداران سخنرانی کرده است.
باشندگان شهر کابل می گویند که دشمنان افغانستان با انجام حملات انتحاری تلاش دارند تا میان باشندگان این شهر اختلاف ایجاد کنند.
به گفته آنان، این حملات نمی تواند باعث شود که مردم از اهداف و آرمان های شان عقب نشینی کنند.
آنان همچنان خواستار مجازات مقامات امنیتی شده اند که در انجام وظایف شان در قبال جان شهروندان کشور، کوتاهی کرده اند.

مطالب مرتبط