سرور دانش: شایسته سالاری و عدالت در آینده نزدیک جدی گرفته می‌شود

سرور دانش معاون رییس جمهوری، پیش از چاشت امروز، در مسجد جامعه الزهرا گفت که حکومت افغانستان در آینده نزدیک اقدامات جدی را درباره شایسته سالاری و تامین عدالت انجام می دهد.

به گفته سرور دانش شایسته سالاری و تأمین عدالت، از چالش های اصلی در افغانستان است.

او گفت:« این مشکل ریشه در تاریخ سیاسی افغانستان داشته وهیچ حاکمیتی این اصل را آنگونه که شایسته مردم و شهروندان کشور بوده تأمین نکرده است.»

دانش، روند استخدام افراد متخصص و کار فهم و سپردن امور اجرایی به آنان را همواره با چالش خوانده گفت که توزیع ثروت و قدرت سیاسی نیز همیشه در انحصار یک قبیله بوده است.

14523242_594604624076998_4782432472190263947_n

معاون رییس جمهور گفت:« ما در حکومت وحدت ملی می خواهیم به این دو مورد توجه جدی داشته باشیم ودرآینده نزدیک شاهد اقدامات جدی در دو زمینه رعایت شایسته سالاری و تأمین عدالت در برخورداری از فرصتها، توزیع ثروت و خدمات عمومی خواهیم بود.»

به گفته دانش، با توجه به مشکلات موجود در کشور، دولت و مردم افغانستان از حیث دسترسی به منابع مورد نیاز در وضعیت بهتری قرار گرفته اند.

او گفت:« حضور نزدیک به صد کشور و سازمان بین المللی در نشست بروکسل، حمایت همه جانبه جهان از مردم و دولت افغانستان، حمایت از پالیسی های حکومت و تعهد جامعه جهانی در امرکمک به انکشاف و زندگی صلح آمیز مردم افغانستان یک موفقیت بزرگ است.»

به گفته معاون رییس جمهور در حدود 18 میلیارد دالر از تعهدات جدید و قدیم جامعه جهانی برای مردم افغانستان در اختیار حکومت قرار دارد وحد اکثر تلاش براین است که درختم سه یا چهار سال دیگر، باشندگان تمام ولایات کشور احساس کنند که به چه میزان از این کمک ها مستفید شده و چه تغییری در زندگی آنان رونما شده است.

او تأکید کرد که اگر این کار صورت نگیرد و حکومت در تأمین عدالت ناکام بماند، پوسیدگی اداره، گسست ملی و تشدید شکاف های اجتماعی از پیامد های خطرناک این ناکامی خواهد بود که سبب بحران دیگری در افغانستان خواهد شد.

معاون رییس جمهور تاکید کرد که حکومت وحدت ملی و رهبری حکومت تصمیم جدی دارد تا بستر شایسته سالاری و تامین عدالت در کشور فراهم گردد و زندگی مردم افغانستان با درس از آموزه های بزرگ قیام حسینی و تاریخ گذشته در مسیر درست هدایت گردد.

مطالب مرتبط