حکومت 90 میلیون دالر را برای پیشرفت قندوز در نظر گرفته است

رییس جمهور غنی شام روز گذشته(دوشنبه) در دیدار با نمایندگان و بزرگان مردم قندوز گفته است که حکومت ۹۰ میلیون دالر را برای تطبیق پرژه‌های عامه در ولایت قندوز در نظر گرفته است.

14686110_551285508410506_968345187_n

در این دیدار نمایندگان و بزرگان  قندوز از رییس جمهور غنی خواستند که اصل مکافات و مجازات را در مورد کسانی‌که در قبال انجام وظایف شان غفلت کرده‌اند اجرا نموده و با مسوولین این ولایت برخورد قانونی شود.

 نمایندگان قندوز تاکید کردند که  حکومت برای جلوگیری از تکرار فاجعه قندوز، افراد شایسته را در راس حکومت محلی این ولایت بگمارد.

بر بنیاد خبرنامه ارگ ریاست جمهوری، آقای غنی تعهد کرده است که پس از تغییر وضعیت در قندوز، اصل مکافات و مجازات را تطبیق می‌کند.

رییس جمهور از نمایندگان قندوز خواست که برای تطبیق پروژه‌های عامه در این ولایت همکاری نمایند.

آقای غنی افزوده است که حکومت ۹۰ میلیون دالر را برای تطبیق پروژهای عامه در قندوز اختصاص داده است و برای تطبیق آن همکاری مردم و نهادهای مدنی این ولایت ضروری است.

همچنان رییس جمهور گفته است که حکومت وحدت ملی ۷۵ میلیون افغانی را برای بیجا شدگان ولایت قندوز تخصیص داده است تا افراد نیازمند تحت پوشش قرار بگیرند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که بیش از ۲۴ هزار نفر، قندوز را به دلیل جنگ و درگیری ترک کرده اند و با مشکلات بسیاری مواجه اند.

مطالب مرتبط