در مناطقی که تهدید امنیتی بیشتر دارند حمایت قوای هوایی بیشتر می‌شود

ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید تلاش‌ها  و هماهنگی از سوی رییس جمهور جریان دارد و به وزارت‌های امنیتی دستور داده شده که حمایت قوای هوایی از مناطقی که تهدیدهای امنیتی بیشتر دارند را بیافزایند.

mohammad-harron-3

هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری پس از چاشت امروز با برگزاری کنفرانس خبری گفت: « شب گذشته رییس جمهور با شماری والی‌های کشور از جمله والی‌های  قندوز و فراه از طریق ویویو کنفرانس صحبت کرده و هدایت لازم را برای بهبود وضعیت امنیتی به آنها داده است».

سخنگوی ریاست جمهوری افزود: « والی‌ها از رییس جمهوری خواستند که باید حمایت نیروی‌های هوایی از نیروهای زمینی بیشتر شود و رییس جمهور  به وزارت داخله و دفاع دستور داده است مناطقی‌که تهدید امنیتی بیشتر دارند در الویت کمک‌های هوایی قرار بگیرند».

آقای چخانسوری در رابطه به وضعیت امنیتی قندوز گفت که تلاش و توجه دولت در این است که به غیرنظامیان تلفات وارد نشوند . از این رو علمیات نیروهای امنیتی با احتیاط پیش می‌رود.

او توضیح داد که رییس جمهور هر روز کارش را از ساعت چهارونیم صبح آغاز می‌کند و در ساعت هفت گزارش‌های امنیتی را از سراسر کشور مطالعه می‌کند و بعد جلسه‌ای امنیتی را با مسوولان بلند پایه‌ی امنیتی دایر می‌کند.

او تاکید کرد که روند مهار ناامنی در کشور به خوبی پیش می‌رود و به زودی وضعیت امنیتی در کشور بهبود می‌یابد.

سخنگوی رییس جمهور یاد آور شد که شورشیان از بیگانگان دستور می‌گیرند و اما مردم افغانستان ثابت کرده است که از ارزشهای قانون اساسی و نیز خاک شان دفاع می‌کنند.

مطالب مرتبط