هشدار روسیه به آمریکا: نیروهای سوری مجهز به سلاح‌های ضدهوایی هستند

وزارت دفاع روسیه به آمریکا هشدار داده است که نیروهای روسی و ارتش سوریه، برای مقابله با حملات احتمالی هوایی، مجهز به سلاح‌های ضدهوایی هستند.

14619892_550012201871170_1778900530_n

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که در صورت حمله‌ی هوایی آمریکا یا ائتلاف ضد داعش به رهبری واشنگتن، به نیروهای امنیتی سوریه، ممکن است هدف حمله سلاح‌های ضدهوایی قرار گیرند.

ایگور کوناشنکف، سخنگوی این وزارت تأکید کرده است که نیروهای سوری مجهز به این سلاح‌ها هستند و روسیه به واشنگتن توصیه می‌کند تا درباره‌ی پیامدهای این حملات دقت به خرج دهد و آن را سبک و سنگین کند.

این گفته‌ها پس از آن مطرح می‌شود که دو شنبه گذشته روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشته بود که وزارت دفاع آمریکا، برنامه‌ای را روی دست دارد که در آن حمله‌ی احتمالی بر مواضع دولتی سوریه نیز در نظر گرفته شده است.

بر بنیاد گزارش این روزنامه، وزارت دفاع آمریکا این برنامه را پس از ختم آتش بس در حلب و تشدید جنگ در این شهر، به دولت آمریکا ارائه کرده است.

وزارت دفاع چهارشنبه گذشته اعلام کرده است که تجهیزات ضدموشکی اس ۳۰۰ در سوریه نصب است.

یک سال قبل نیز این وزارت از نصب موشک‌های اس ۴۰۰ و همچنین موشک‌های کوتاه برد دیگر در سوریه خبر داده بود.

کوناشنکف، افزوده است که برد موشک‌های نصب شده در سوریه برای هدف قرار دادن جنگنده‌های هوایی همه را شگفت‌زده می‌سازد.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این اظهارات، گفته است این سخنان هیچ کمکی برای حل بحران سوریه نمی‌کند و آمریکا در جستجوی راهی است که بر محور دیپلماسی بچرخد.

مطالب مرتبط