جنبش پشتون: امریکا عامل تمام بدبختی های افغانستان است

جنبش پشتون به ریاست خیرالله شینواری در پانزدهمین سالگرد آغاز جنگ امریکا در افغانستان نشستی را برگزار کرده بود که امریکا را عامل تمام بدبختی های کنونی کشور دانست.

_91561738_b4903354-1686-4178-b928-de99df4a583d

در این نشست که فرماندهان پیشین گروه طالبان، شماری از سران حزب اسلامی و مقام های حکومت حامدکرزی رییس جمهور پیشین کشور شرکت داشتند گفتند امریکا در پانزده سال افغانستان را به مرکز مواد مخدر کرده است.

خیرالله شینواری، رییس جنبش پشتون و عبدالسلام ضعیفف، سفیر گروه طالبان در پاکستان در این نشست صحبت می کردند حضور امریکا را درکشور عامل تمام مشکلات کشور دانستند.

آقای ضعیف تشکیل گروه  طالبان در 1990 را یک نیاز اساسی برای جلوگیری از فروپاشی کشور دانسته گفت حضور امریکا در پانزده سال گذشته هیچ دست آورد برای افغانستان نداشته و این کشور را به بدبختی کشانده است.

در همین حال مقام ها در ارگ این گفته های جنبش پشتون درمورد امریکا را ناعادلانه دانسته افزده اند که امریکا یکی از حامیان اصلی دولت افغانستان بوده وبیشترین کمک ها را برای مبارزه با گروه های تروریستی در افغانستان انجام داده است.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفت امریکا کشوریست که بیشترین همکاری را برای آوردن صلح در افغانستان انجام داده است.

پس از حملات یازدهم سپتامبردر سال ۲۰۰۱ میلادی برج های تجارتی در نیویورک امریکا نیروهای نظامی اش را برای سرکوب کردن گروه تروریستی القاعده در افغانستان فرستاد اما با گذشت پانزده سال از حضور این نیروها در کشور هنوز گروه های تروریستی به صورت گسترده در این کشور فعالیت دارند.

مطالب مرتبط