بلغارستان به کارمندان وزارت خارجه افغانستان آموزش سیاسی می‌دهد

معاون وزیر خارجه بلغارستان در سفر به کابل و دیدار با معاون وزیرخارجه جمهوری اسلامی افغانستان اعلام کرد که کشورش متعهد به آموزش سیاسی کارمندان وزارت خارجه افغانستان در بلغارستان

بلغاریا یکی از کشور‌های عضور آیساف است و در حال حاضر 416 تن نیروی نظامی بلغاریا در چارچوب آیساف در افغانستان مستقر می باشند.
بلغاریا یکی از کشور‌های عضور آیساف است و در حال حاضر 416 تن نیروی نظامی بلغاریا در چارچوب آیساف در افغانستان مستقر می باش

احمد شکیب مستغنی در گفتگو با خبرگزاری افق گفت که «کراسیمیر بوزانوف»، معاون وزیر خارجه بلغارستان در دیدار با «عتیق الله عاطف مل» معاون وزیر امور خارجه افغانستان متعهد شد تا برای کارمندان وزارت امور خارجه افغانستان در کشورش زمینه آموزشی سیاسی را فراهم کند.
معاونان وزرای خارجه افغانستان و بلغارستان در این دیدار، با تاکید بر گسترش روابط دو جانبه، احیای همکاری‌های گذشته بخصوص اجرایی شدن مفاد قراردادهای امضا شده در سال 1388 را خواستار شدند.
بوزانف با اشاره به نیاز افغانستان به ارتقای ظرفیت‎های علمی، بر تعهد کشورش نسبت به اعطای بورسیه‎ به دانشجویان افغانستان برای فراگیری دانش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تاکید کرد.

گفتنی است که بلغاریا یکی از کشور‌های عضور آیساف است و در حال حاضر 416 تن نیروی نظامی بلغاریا در چارچوب آیساف در افغانستان مستقر می باشند.

مطالب مرتبط