رییس جمهوری: با فساد در افغانستان مبارزه می کنیم

رییس جمهور غنی در آغاز کنفرانس بروکسل بر مبارزه همه جانبه‌ای حکومت افغانستان با فساد اداری تاکید کرده و گفته است که حکومت وحدت ملی برای نابودی آن تلاش جدی می‌کند.

14556057_872960176171977_376257398_n

کنفرانس بروکسل برای افغانستان با حضور نمایندگان ۷۰ کشور و ۲۰ نهاد بین‌المللی امروز (چهارشنبه) به صورت رسمی در پایتخت بلجیم، آغاز شد.

این نشست برای تداوم همکاری‌های کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا، سازمان ملل و سایر نهادهای اشتراک کننده در کنفرانس، برای دو روز با میزبانی اتحادیه اروپا و افغانستان برگزار شده است و رییس جمهور غنی در آغاز این کنفرانس طی سخنانی دست‌آوردهای حکومت وحدت ملی در دو سال گذشته و همچنان کارکرد دولت افغانستان از ۱۵ سال به این طرف را یادآوری کرده است.

آقای غنی در این نشست گفته است که کشورش در امر مبارزه با فساد اداری از جدیت کار می‌گیرد و برای نابودی آن عملاً کار می‌کند.

رییس جمهور در این نشست تأکید کرده است که تروریسم خوب و بد ندارد و باید با آن مبارزه شود.

حکومت افغانستان پیش از این اعلام کرده است که در این کنفرانس بیش از ۳ میلیارد دالر به افغانستان کمک می‌شود.

روز گذشته اتحادیه اروپا تفاهم‌نامه کمک۲۰۰ میلیون دالری را با اکلیل حکیمی، وزیر مالیه کشور امضا کرد و فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی این اتحادیه از شرکت کنندگان در این نشست، خواسته است که سهم مشابه را در این نشست داشته باشند.

همچنان خانم موگرینی، گزارش‌های مبنی بر شرایط اتحادیه اروپا برای تداوم کمک‌ به افغانستان را رد می‌کند، اما تأکید می‌کند که افغانستان مسئولیت‌های بزرگی را در قبال این کمک‌ها دارد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته (سه‌شنبه)روزنامه گاردین از امضای توافق‌نامه اخراج اجباری مهاجران میان حکومت افغانستان و اتحادیه اروپا خبر داده بود.

مطالب مرتبط