مسئول سیاست خارجی اروپا: از حکومت وحدت ملی پشتیبانی می‌کنیم

خانم موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه کشور گفت اتحادیه اروپا متعهد است که از حکومت وحدت ملی پشتیبانی کند.

c23fef96-f6dc-41b5-9f3b-5ecbed252069_cx38_cy13_cw62_w610_r1_s_r1

ریاست اجرائیه کشور با نشر خبرنامه‌ای گفته است که داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه کشور بعد از ظهر سه‌شنبه با خانم موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقر خدمات روابط خارجی اتحادیه اروپا دیدار نمود.

در این دیدار رییس اجرائیه کشور از همکاری‌های اتحادیه اروپا برای افغانستان و میزبانی این نشست توسط این اتحادیه سپاس‌گزاری کرده و از حمایت اتحادیه اروپا از حکومت وحدت ملی و فراهم‌سازی زمینه‌های کمک بین‌المللی برای این کشور نیز قدردانی کرد.

عبدالله گفت با در نظرداشت تمام مشکلات موجود در افغانستان تلاش می‌کنیم که اصلاحات و تعهدات خویش برای مردم افغانستان را به اساس توافقنامه سیاسی عملی سازیم.

خانم موگرینی نیز در دیدار با رییس اجرائیه از کارکردهای حکومت وحدت ملی در رابطه به اصلاحات، مبارزه با تروریزم و مبارزه با فساد قدردانی کرد.

موگرینی اظهار داشت هیچ بدیلی برای حکومت وحدت ملی وجود ندارد و این کشور همچنان در محراق توجه جامعه جهانی می‌باشد.

مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت میزان کمک‌ها برای افغانستان بیرون از انتظار بود و ما امید داریم که با در نظرداشت تمام مشکلات موجود در این کشور حکومت وحدت ملی از پس آن برآید.

مطالب مرتبط