در دو روز گذشته 25 مسافر در میدان وردک ربوده شده‌اند

مقام‌ها در ولایت میدان وردک گفته‌اند که در جریان دو روز گذشته 25 مسافر از مسیر کابل – بامیان در میدان وردک ربوده شده‌اند.

%d9%88%d8%b1%d8%af%da%a9-medium

عبدالرحمن منگل، سخنگوی والی ولایت میدان وردک گفته است که 25 مسافر از مسیر کابل – بامیان در ولسوالی جلریز این ولایت ربوده شده‌اند که تاکنون از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

به گفته منگل، تاکنون 5 تن از مسافرین ربوده شده به کمک بزرگان محل از نزد ربایندگان آزاد شده اند، اما از سرنوشت دیگر مسافرین اطلاعی در دست نیست.

این درحالی‌ست که دو هفته پیش، نیز یازده تن از مسافرین هزاره در همین مسیر ربوده شده بودند که تاکنون از سر نوشت‌شان معلوماتی در دست نیست.

در پی این رویداد صدها باشنده ولایت های مرکزی با گرفتن سلاح در منطقه اونی گرد آمده و هشدار دادند که برای آزادی گروگان ها، به مناطقی در میدان شهر حمله می کنند.

تاکنون رایزنی ها برای حل این معضل نتیجه نداده و امکان هر نوع درگیری میان افراد مسلح مردمی و شورشیان وجود دارد.

میدان شهر مرکز ولایت میدان وردک در غرب کابل موقعیت دارد و حد فاصل این ولایت تا پایتخت ۳۵ کیلومتر است. ولایت میدان وردک از شرق با لوگر و کابل، از غرب با ولایت بامیان، از جنوب و جنوب غرب با ولایت نا امن غزنی، از شمال غرب با بامیان و از شمال با ولایت پروان مرز مشترک دارد.

ولسوالی جلریز، منطقه‌ای ناامن است و کلیدترین نقطه‌ی شاهراه بامیان از نگاه امنیت محسوب می‌شود. فاصله ناامنی‌ها که اکثر گروگان‌گیری‌ها در آن اتفاق می‌افتد از سوی نمایندگان مجلس ۱۴ کیلومتر خوانده شده و دولت قادر به تأمین امنیت این مسیر کوتاه نیست.

 

مطالب مرتبط